شناسهٔ خبر: 55423 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در مقر سازمان جهانی آیمو انجام شد؛

جزییات نشست دبیرکل آیمو با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی/ سفر کی تاک لیم به تهران و یک درخواست از راستاد

دیدار کی تاک لیم دبیرکل آیمو در دیدار با محمد راستاد ضمن هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران خواست تا یافته‌های خود از سانحه سانچی را در اجلاس آیمو ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، در حاشیه یکصد و بیستمین اجلاس شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) در مقر این سازمان در لندن، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با کی تاک لیم؛ دبیرکل آیمو دیدار کرد.

در این دیدار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دبیر کل آیمو درباره سفر وی به ایران گفت و گو کردند و هماهنگی های لازم برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی صورت گرفت. همچنین طرفین در خصوص هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون آیمو گفت و گو کردند.

ایران یافته‌های خود از سانحه سانچی را در اجلاس آیمو ارائه کند

دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی گفت: ایران یافته‌های خود مربوط به نفتکش سانچی را در یکی از اجلاس‌های آیمو ارائه کند تا سایر کشورها بتوانند از آن درس بگیرند.

در حاشیه یکصد و بیستمین اجلاس شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) در مقر این سازمان در لندن، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیأت همراه با کی تاک لیم؛ دبیرکل آیمو دیدار و گفت و گو کردند و در این دیدار موضوعات مربوط با سفر وی به ایران برای حضور در مراسم روزجهانی دریانوردی و هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون آیمو  مورد توافق و هماهنگی قرار گرفت.

در این دیدار دبیر کل آیمو ‌پیشنهاد کرد که کشور ایران  گزارشی از سانحه کشتی نفتکش سانچی را در یکی از اجلاس های آیمو ارایه کنند تا این امر به صورت تخصصی بررسی شود و سایر کشورها از آن درس بگیرند.

وی همچنین گفت: در سفرش  به ایران به مقام دریانوردان نفتکش سانچی ادای احترام خواهد کرد.  

بر این اساس، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گزارش برگزاری روز جهانی دریانورد و روز جهانی هیدروگرافی در جمهوری اسلامی ایران که طی ماه جاری برگزار شد را به اطلاع دبیرکل آیمو رساند. همچنین گزارش مختصری در خصوص سانحه کشتی نفتکش سانچی و یافته های کمیته بررسی سوانح دریایی ارایه شد.

وی نیز از آیمو بابت همکاری در اعزام اساتید آیمو که در کارگاه و دوره آموزشی اجرای کنوانسیون مارپل در آوریل ۲۰۱۸ در جمهوری اسلامی ایران تحت برنامه های همکاری های فنی آیمو حضور داشتند تقدیر کرد.

وی از دبیرکل آیمو خواست تا ضمن استفاده و بکارگیری ممیزین ایرانی در ممیزی از سایر کشورهای عضو، در دوره های آموزشی برای سر ممیزین از ممیزان ایران دعوت به عمل آید.  

لازم به ذکر است؛ یکصد و بیستمین اجلاس شورای آیمو در مقر این سازمان در لندن روز گذشته با حضور نمایندگان ایران آغاز به کار کرد.

مهمترین موضوعات و دستور کارهای یکصد و بیستمین اجلاس شورای آیمو، تعیین بودجه دو ساله آیمو ، استراتژی و سیاست های آیمو در دوره ۶ ساله (۲۰۱۸-۲۰۲۳)، جایزه شجاعت در دریا، روابط آیمو با سازمان های غیر دولتی و مشاوره ای  و نتایج و برنامه های آیمو برای سال آتی میلادی در راستای طرح الزامی ممیزی آیمو از کشورهای عضو، موضوعات پرسنلی دبیرخانه آیمو ،فعالیت های دانشگاه جهانی دریانوردی، نکات مرتبط با حق عضویت کشورهای عضو  و مهمتر از همه ایجاد تغییرات ساختاری در شورای اجرایی آیمو مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

این نشست از ۲ تا ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۱ الی ۱۵ تیر ماه ) با ریاست اقای  چانگ از کشور چین و حضور کی تاک لیم؛ دبیر کل آیمو، برگزار شده است.

هیات اعزامی سازمان بنادر و دریانوردی متشکل از محمد راستاد؛ مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس؛ عضو معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و ماندانا منصوریان؛ نماینده دایم سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو در این اجلاس حضور دارند.

هیات جمهوری اسلامی ایران به طور مشترک با استرالیا و تعدادی از کشورهای دیگریک سند پیشنهادی در راستای ایجاد تغییرات لازم در شورا با توجه به افزایش تعداد کشورهای عضو آیمو در سال های اخیر ولزوم رعایت توزیع جغرافیایی کشورهای عضو شورا به آیمو ارایه کرده است.

نظر شما