شناسهٔ خبر: 55436 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در اولین نشست برنامه‌ریزی توسعه فردی مدیران راه‌آهن مطرح شد؛

انطباق شغل و شاغل از الزامات ارتقای بهروری است

شرکت راه آهن مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد شرکت راه‌آهن گفت:‌ موضوع انطباق بین شغل و شاغل یکی از الزامات ارتقاء بهره‌وری است و اگر این انطباق وجود نداشته باشد هر فعالیت و برنامه ریزی منجر به شکست خواهد بود. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مجید احمدی مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد شرکت راه‌آهن در مورد اهداف برگزاری  نشست برنامه ریزی توسعه فردی مدیران راه‌آهن گفت:‌ موضوع انطباق بین شغل و شاغل یکی از الزامات ارتقاء بهره وری است و اگر این انطباق وجود نداشته باشد هر فعالیت و برنامه ریزی منجر به شکست خواهد بود. 

وی با بیان اینکه برای ایجاد این انطباق نیازمند شناخت شایستگی های شغلی هستیم، افزود: در این زمینه لازم است که ویژگی های شخصیتی و مهارتی شاغلان شناسایی نیز مورد بررسی قرار گیرد. 

احمدی با اشاره به اینکه اگر در مواردی این انطباق کافی نباشد لازم است تا برای آن برنامه ریزی صورت گیرد، اظهار داشت: این امر موجب ارتقای شاغلین و انطباق آنها با ویژگی های شغلیشان خواهد شد. 

وی در ادامه گفت: این طرح از سال ۹۴ در شرکت راه‌آهن با شرکت مدیران کل و معاونین مدیرعامل شروع شد که در آن زمان ویژگی های و شایستگی های شغل مدیریتی شناسایی و به دنبال آن ویژگی های شخصیتی و مهارتی کلیه مدیران مورد ارزیابی قرار گرفت. 

احمدی افزود:‌ بدنبال روشن شدن نتایج ارزیابی ، قرار شد تا در زمینه توسعه مدیران برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی جلسه امروز را اولین جلسه ارتقای توسعه مدیران عنوان و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم ویژگی‌های شخصیتی و مهارتی مدیران را به سطحی که مورد نیاز و انتظار مشاغل مدیریتی راه‌آهن است برسانیم.

احمدی با تاکید بر اینکه این پروژه در مقاطع بعدی به یکسری از مجموعه ها تسری خواهد یافت ، اظهار داشت: تا این لحظه کلیه روسای گروه و معاونین راه آهن و ویژگی های آنان مورد بررسی قرار گرفته است و امیدواریم در مقطع بعدی برای توسعه این گروه برنامه ریزی انجام شود. 

وی اضافه کرد: در دوره بعدی نیز در نظر داریم این پروژه را تا سطح کارشناسان برسانیم و با توجه به نیازهایی که در شرکت راه آهن وجود دارد برنامه ریزی هدفمندی برای توسعه راه آهن صورت بگیرد.

نظر شما