شناسهٔ خبر: 55439 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گرایلو خبر داد:

نجات سرنشینان یک قایق تفریحی توسط گروه جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر

قایق معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از نجات ۵ نفر از سرنشینان یک شناور تفریحی در آب‌های ساحلی سلمان شهر توسط گروه امداد و نجات دریایی بندر نوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، ابوطالب گرایلو با اعلام این مطلب افزود: رأس ساعت ۲۲:۱۰ روز شنبه ۹ تیرماه خبر ناپدید شدن یک فروند شناور گردشگری به همراه ۵ سرنشین در منطقه سلمان شهر از سامانه ۱۵۵۰ توسط MRCC دریافت گردید که پس از بررسی مشخص گردید قایق مذکور در حدود ساعت ۲۰:۰۰ به دریا رفته و تا آن زمان به ساحل بازنگشته است.

وی خاطرنشان کرد: به‌محض دریافت پیام، هم‌زمان دستور جستجو از طریق همیاران ناجی و اعزام شناور ناجی ۶ به سمت ایستگاه گردشگری دریایی سلمان شهر صادر و عملیات جستجو و نجات آغاز گردید که خوشبختانه در ساعت ۲۳:۱۰، همیاران ناجی ضمن تماس با MRCC از پیدا شدن قایق و سرنشینان آن در صحت و سلامت کامل خبر دادند.

گرایلو با بیان اینکه علت سانحه، تمام شدن سوخت قایق بوده است، اظهار کرد: با اعلام پایان عملیات، شناور ناجی ۶ به بندر نوشهر بازگشت.

 معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران یادآور شد: این سومین عملیات گروه امداد و نجات دریایی بندر نوشهر در سال جاری است که خوشبختانه در مجموع ۸ نفر از هموطنان عزیزمان از خطر مرگ نجات یافتند.

 گفتنی است در صورت وقوع هرگونه سانحه دریایی در سواحل استان مازندران، گردشگران محترم می‌توانند از طریق شماره ۱۵۵۰ با مرکز امداد و نجات دریایی بندر نوشهر تماس حاصل نمایند.

نظر شما