شناسهٔ خبر: 55458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علی اکبری خبر داد:

سالن مسافری پایانه مرزی سرو آذر افتتاح می‌شود

پایانه مرزی سرو مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: پایانه مسافری سرو تا پایان آذر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالحسین علی اکبری به عملیات عمرانی پایانه‌های مرزی استان در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در ۴ پایانه مرزی بازرگان، تمرچین، رازی و سرو عملیات عمرانی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است و پایانه مرزی پلدشت تکمیل‌ترین پروژه استان است.

وی با اشاره به اینکه ۵ پایانه مرزی در آذربایجان غربی فعال است، افزود: طرح سالن مسافری سرو ارومیه با اعتبار ۱۲۱ میلیارد ریال ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان آذرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی اکبری با اشاره به اینکه پایانه رازی خوی اولین پایانه مرزی در استان است که سالن تجاری و مسافری در یک جا جمع خواهد شد، اظهار کرد: فاز اول پروژه با ۸ میلیارد تومان اعتبار با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و کل پروژه در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: بتن ریزی و دیوارکشی پارکینگ پایانه مرزی بازرگان به اتمام رسیده و این پروژه با ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار ۱۵۷ میلیارد ریال در اواخر سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: محوطه سازی، احداث کریدور مسافری و دیوار کشی نهایی پایانه مسافری از جمله فعالیتهای عمرانی پایانه مرزی تمرچین است که تاکنون با صرف اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریال ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

براساس گزارش ایسنا، علی اکبری با بیان اینکه تمام مرزهای استان به دوربین مدار بسته مجهز هستند و آمادگی لازم برای جانمایی گیت‌ها از طریق گمرک بازرگان را داریم، گفت: ۲۳ درصد ورودی و خروجی کشور از گمرکات آذربایجان غربی انجام می‌شود.

نظر شما