شناسهٔ خبر: 55474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساردوئی مطرح کرد؛

اقدامات راه و شهرسازی جنوب کرمان در سال ۹۶/ آسفالت ۲۳ کیلومتر بزرگراه و تخصیص ۴۴۲ تن قیر رایگان به شهرداری جیرفت

محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به آسفالت ۲۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار هزینه شده ۵۷۸ میلیارد ریال، مهمترین فعالیت‌های این اداره‌کل در سال گذشته را تشریح کرد.

محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره فعالیت‌های انجام‌شده این اداره کل در سال ۹۶ اظهار کرد: در بخش راه‌سازی، ۲۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار هزینه شده ۵۷۸ میلیارد ریال آسفالت شده که درمجموع ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا بوده و اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: عملیات احداث سه پل بزرگ نیز سال گذشته در دست اقدام بوده  که شامل پل بزرگ جنگل آباد به طول ۱۹۶ متر با پیشرفت فیزیکی ۸ درصد، پل بزرگ سرجاز به طول ۳۴۸ متر با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد و پل بزرگ بهادرآباد به طول ۳۹۹ متر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد هستند.

ساردوئی با بیان اینکه درمجموع در سال گذشته ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده، تصریح کرد: با تکمیل این راه‌ها ۳ هزار و ۴۳۵ خانوار از راه روستایی مناسب برخوردار شدند که ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی نیز آماده آسفالت و ۵۱۵ کیلومتر راه در دست اقدام است و برای این پروژه‌ها ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که نیازمند ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل آنها هستیم.

وی اظهار کرد: همچنین در حوزه راه روستایی دو پل رمشک به طول ۳۰ متر و گلوحنا به طول ۴۰ متر در سال گذشته احداث شد که در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه کل بودجه مصوب سال ۹۶ در حوزه فنی و اجرایی ۷۹میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده که تاکنون مبلغ ۲۶ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال آن تخصیص یافته، افزود: یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فضاهای اداری شامل ساختمان صنعت، معدن و تجارت جیرفت، ساختمان راه و شهرسازی عنبرآباد، مجتمع اداری شهرستان فاریاب و ثبت‌احوال‌ها و بخشداری‌های شهرستان‌های جنوبی در سال ۹۶ احداث شده است.

وی با اشاره به احداث ۵ هزار و ۱۰۰ مترمربع فضای ورزشی شامل استخر شنای شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و عنبرآباد و سالن ورزشی جازموریان و دوساری گفت: فضای درمانی دو بیمارستان جیرفت و عنبرآباد به ترتیب با متراژ ۲۶ هزار و ۷۵۰ مترمربع توسط سازمان مجری و چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع شامل اسکلت بلوک‌های A، B وD  توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان نیز در دست اجرا است.

ساردوئی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر در جنوب کرمان بیان کرد: تعداد کل واحدهای مسکن مهر ۶هزار و ۳۴۰ واحد بوده که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شده و یک هزار و ۷۶۷ واحد آماده افتتاح است که جشن اختتامیه مسکن مهر در دهه فجر سال ۹۷ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح تبدیل خودمالک شدن پروژه فاقد متقاضی ۱۶۵ واحدی تعاونی مسکن مهر مشاغل آزاد کهنوج پیگیری شد، افزود: در شهر جیرفت اجرای عملیات احداث شبکه فاضلاب در سایت هزار واحدی شهید بهشتی، احیای پروژه راکد احداث مدرسه ۱۴ کلاسه، تکمیل و افتتاح یک باب مسجد در سایت سیلو و اجرای عملیات محوطه‌سازی در سایت مسکن مهر فرهنگیان انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان درباره عملکرد معاونت شهرسازی و معماری در سال ۹۶ گفت: طرح‌های تفصیلی شهرهای جیرفت و قلعه گنج، طرح جامع تفصیلی جبالبارز، دوساری و درب بهشت در دست تهیه بوده که تعداد ۷ جلسه کمیسیون ماده پنج و کمیته‌های مرتبط با بررسی، تهیه و تغییر طرح‌های جامع تفصیلی در دست تهیه، سیمای منظر شهری و طراحی شهری تشکیل شده، همچنین بر روند اجرای ۶۰ مورد طرح‌های توسعه و عمران شهری نظارت شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۴۴۲ تن قیر رایگان به شهرداری جیرفت از سوی اداره عمران و بهسازی شهری جنوب کرمان اظهار کرد: ۲ جلسه ستاد استانی در این معاونت برگزار شده و تعداد ۳۰ پرونده در حوزه بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اعتبارات تسهیلات دریافت کردند، همچنین دو جلسه مشترک با سپاه پاسداران برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با بسیج سازندگی برگزار شده است.  

ساردوئی افزود: تحویل زمین سالن ورزشی حسین‌آباد جیرفت به پیمانکار و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی اسکلت فلزی و سقف این سالن، برگزاری مناقصه پروژه روشنایی معابر  سکونت‌گاه غیررسمی کلرود و اجرای این طرح از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره عمران و بهسازی شهری در سال گذشته بوده است.

وی در خصوص فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در معاونت املاک و حقوقی گفت: اخذ سند تک‌برگ یک هزار و ۴۰۰ فقره، تحصیل ۸۰۰ هکتار اراضی، شناسایی ۷۰۰ هکتار اراضی، ۷۰ درصد پیشرفت پروژه بازشماری و تحویل و تحول ۷۰۰ هکتار اراضی با منابع طبیعی از مهم‌ترین اقدامات این معاونت است.

نظر شما