شناسهٔ خبر: 55481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمیدی مطرح کرد؛

استراحتگاه‌های بین‌راهی، راهکاری برای کاهش تصادفات در خراسان جنوبی

جلسه فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: استراحتگاه‌های بین‌راهی، راهکاری برای کاهش تصادفات در خراسان جنوبی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، فرمانده پلیس‌راه کشور در سومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل‌ونقل خراسان جنوبی در سال جاری گفت: وجود استراحتگاه‌ها می‌تواند باعث کاهش حوادث جاده‌ای استان شود.

سردار حمیدی افزود: طرح استراحتگاه‌های کم‌هزینه یکی از راه‌هایی است که در سایر استان‌های کشور در حال اجراست و در استان خراسان جنوبی ارتقای مجتمع‌های موجود  و راه‌اندازی استراحتگاه‌های کم‌هزینه می‌تواند  به‌عنوان یک راهکار برای کاهش تصادفات واژگونی مورداستفاده قرار گیرد.

وی گفت: ۶۰ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری  ورودی شهرها رخ می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این جلسه گفت: طول راه‌های موردنیاز استان برای رسیدن به میانگین کشوری ۱۴۵ کیلومتر آزادراه، ۳۷۷ کیلومتر باند دوم و ۴۵۱ کیلومتر راه اصلی است.

مهدی جعفری افزود: دو کریدور از ۱۰ کریدور مهم کشور در استان خراسان جنوبی واقع شده ازجمله کریدورهای چابهار- بیرجند- مشهد که ۴۲۱ کیلومتر آن در خراسان جنوبی است.

وی گفت: تاکنون ۱۷۲ کیلومتر معادل ۴۰ درصد از این مسیر به بهره‌برداری رسیده و ۲۸ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

به گفته وی، استان خراسان جنوبی تنها دارای ۴۷۷ کیلومتر باند دوم  است که معادل  ۱۱  درصد طول راه‌های اصلی خراسان جنوبی است و در حال حاضر نیز ۹۴ کیلومتر از باندهای دوم استان آماده آسفالت است.

جعفری گفت: محور بیرجند – قاین- بیرجند در حوزه استان ۱۷۰ کیلومتر است که ۱۱۲ کیلومتر از باند دوم این محور ساخته شده  و ۵۸ کیلومتر آن در دست اجرا است.

نظر شما