شناسهٔ خبر: 55486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقی‌زاده در سفر به استان خراسان رضوی مطرح کرد؛

تشریح اهداف استراتژی TOD/ باید خودرو محوری را از بین ببریم

جلسه معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم ترویج حمل و نقل عمومی در کشور گفت: باید خودرومحوری را در کشور از بین ببریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مهرداد تقی‌زاده در دومین روز از سفر سه روزه خود به استان در نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان رضوی که با حضور مدیرکل این اداره و جمعی از مدیران کل حوزه راه و‌شهرسازی برگزار شد، حضور یافت.

وی در این جلسه ضمن تأکید بر حفظ کیفیت و تداوم برگزاری جلسات شورای حمل و نقل، عنوان کرد: تعداد برگزاری این جلسات مهم نیست؛ بلکه خروجی و کیفیت برگزاری آن حائز اهمیت است.

تقی‌زاده افزود: استراتژی‌های موجود در حوزه حمل و نقلی این استان باید در شورای حمل و نقل پیگیری شود، در حال حاضر استراتژی‌های مختلفی در حوزه حمل و نقل طراحی و‌ تدوین شده که در آن ۱۰۴ اقدام‌ استراتژیک شناسایی و ۵۰ مورد از آن برای اقدام در دستور کار قرار گرفته است.

وی در توضیح استراتژی TOD که ۹ ماه پیش به تصویب رسیده، بیان کرد: توسعه کمی و کیفی حمل و نقل همگانی، یکپارچه‌سازی سامانه‌های حمل و نقل درون و برون شهری، الزام وجود پایانه‌های برون‌شهری مسافر و ... از جمله اهداف این طرح است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه این جلسه ضمن تأکید بر لزوم گسترش حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: در دنیا برنامه ریزی ها بر اساس خودرو محوری نیست، برای مثال مسکن‌هایی که در جوار امکانات حمل و نقل عمومی ساخته می شوند؛ میتوانند پارکینگ کمتری بسازند و یا قیمت خودرو در آن کشورها پایین اما هزینه سوخت، پارکینگ و بطور کلی هزینه نگهداری از خودرو بالاست.

تقی‌زاده در ادامه عنوان کرد: ما به جد پیگیر اجرای تغییر نگرش در توسعه حمل و نقل عمومی و دوری از خودرو محوری در کشور هستیم.

نظر شما