شناسهٔ خبر: 55493 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آدم‌نژاد در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر مطرح کرد؛

تشریح ویژگیهای دو پیشنهاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی/ راه‌اندازی منطقه لجستیک و ایجاد شهر سایبری در شهر فرودگاهی امام(ره)

جلسه مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی جزئیات دو پیشنهاد این شرکت را به نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران تشریح کرد و گفت: راه‌اندازی منطقه لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی به‌منظور ساماندهی باراندازهای پراکنده شهر تهران در ۸۳۵ هکتار با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و سایر سرمایه‌گذارانی که شورای شهر و مجلس پیشنهاد دارند و همچنین آغاز ایجاد شهر سایبری ازجمله پیشنهاد‌های ما است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان تهران و نمایندگان شورای شهر با اعضای هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در جلسه فوق، جزئیات دو پیشنهاد شرکت شهر فرودگاهی را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه چند ماهی است که فعالیت روی پروژه راه‌اندازی منطقه لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی به‌منظور ساماندهی باراندازهای پراکنده شهر تهران آغاز شده است، گفت: در جلسات مختلف تلاش کردیم تا چگونگی انجام این پروژه را برای مقامات عالی‌رتبه شورای شهر تهران و همچنین نمایندگان مجلس تشریح کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: معرفی این دو پروژه از دو منظر دیپلماسی گردشگری و همچنین راه‌اندازی منطقه لجستیک حائز اهمیت است زیرا در اجرای دیپلماسی گردشگری شهر تهران سهم عمده‌ای شامل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است و برای مقامات ارشد حائز اهمیت است که این فرودگاه چه نواقصی دارد و با چه اصلاحاتی باید توسعه آن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: همواره یکی از آرزوهایم مشارکت در راه‌اندازی منطقه لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی بود که با تأکید دکتر آخوندی در مورد راه‌اندازی منطقه لجستیک در فرودگاه امام این اتفاق مهم در دستور کار قرار گرفت و یقیناً آینده تهران تا حد زیادی مربوط به خروج باراندازهای شهر تهران است.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی در مساحت ۱۴ هزار هکتار زمین واقع شده است، اعلام کرد: ۴ هزار هکتار از شهر فرودگاهی متعلق به منطقه هوانوردی و ۲۵۰۰ هکتار منطقه ویژه تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه CRS در شهر فرودگاهی امام خمینی باید استقرار پیدا کند بر مسئولیت اجتماعی خود و همکارانش در اجرای کامل پروژه‌های مختلف شهر فرودگاهی تأکید کرد و گفت: توانستیم با تلاش، شکایات مردمی را از شهر فرودگاهی ۴۲ درصد کاهش دهیم که البته برخی از مشکلات به دلیل طراحی ترمینال یک و مشکلاتی است که منظرآرایی ترمینال یک به لحاظ معماری و محدودیت‌های فیزیکی دارد.

آدم‌نژاد ترمینال سلام را یکی از پروژه‌های شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا ترمینال سلام را تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم، ترمینال گالری سلام یکی از ترمینال‌های منحصربه‌فردی است که هویت مکانی شهر تهران و کشور ایران را به تصویر می‌کشد و در ترمینال گالری سلام از آثار هنری هنرمندان بنام کشور استفاده کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به این مطلب که در اسناد بالادستی مجلس و دولت قوانینی وضع شده که فرودگاه امام رتبه دوم بار منطقه و رتبه اول مسافر شود، گفت: باید تلاش کنیم ظرف ۲۵ سال آینده ظرفیت مسافری فرودگاه امام خمینی را به ۱۰۰ میلیون نفر برسانیم تا بتوانیم به هاب منطقه‌ تبدیل شویم.

وی همچنین اعلام کرد: در رابطه با لجستیک برای ایجاد دیپلماسی گردشگری تلاش می‌کنیم که هرگونه همکاری را با شهرداری و شورای شهر داشته باشیم.

آدم‌نژاد تصریح کرد: ارتقای فرآیند ورود و خروج ازجمله مواردی است که باید انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ هکتار زمین در تهران در اختیار باراندازها قرار دارد، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا باراندازها را از شهر تهران خارج کرده و به‌این‌ترتیب بتوانیم مشکلات ترافیکی را حل کنیم.

وی از همکاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با یک شرکت سوئیسی تحت عنوان ADI خبر داد و گفت: بر اساس مطالعاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم تا زمانی که باراندازها از تهران خارج نشوند مشکلات ترافیکی در پایتخت حل نخواهد شد.

آدم‌نژاد در بیان جزئیات دو پیشنهاد خود اعلام کرد: راه‌اندازی منطقه لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی به‌منظور ساماندهی باراندازهای پراکنده شهر تهران در ۸۳۵ هکتار با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و سایر سرمایه‌گذارانی که شورای شهر و مجلس پیشنهاد دارند و همچنین آغاز ایجاد شهر سایبری ازجمله پیشنهادات ماست و در گزارشی که در ادامه ارائه خواهد شد جزئیات آن تشریح می‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌های توسعه‌ای فاز یک در شهر فرودگاهی امام خمینی نیازمند سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پهنه لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی بر اساس مصوبات بالادستی و برنامه ۵ ساله توسعه شهر فرودگاهی جهت تبدیل این مجموعه به قطب اول بار در منطقه با هدف توسعه زیرساخت‌های تولید، ایجاد ارزش‌افزوده، ترانزیت و صادرات کالا در دست طراحی و پیاده‌سازی است.

آدم‌نژاد ادامه داد: فاز پیشران منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی با مساحت ۲۴۰ هکتار با نام پهنه کسب‌وکار شهر فرودگاهی نیز شناخته می‌شود و در محدوده جنوب شرقی این مجموعه واقع شده است که مشتمل بر پهنه اداری، تجاری و شهر سایبری به مساحت ۴۰ هکتار، پهنه صنایع خلاق به مساحت ۷.۴ هکتار، پهنه فناوری‌های برتر به مساحت ۲۸.۲ هکتار و پهنه لجستیک به مساحت ۸۷ هکتار می‌شود.

گفتنی است در نشست فوق محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا محفوظی معاون حقوقی معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزیر راه و شهرسازی، زهرا نژاد بهرام، محمد سالاری، بهاره آروین، شهربانو امانی، زهرا صدراعظم نوری و ناهید خداکرمی از اعضای شورای شهر تهران حضور داشتند.

همچنین در این نشست فرمانده یگان حفاظت فرودگاه، فرمانده نیروی انتظامی فرودگاه و فرمانده اداره گذرنامه فرودگاه حضور به هم رساندند.

نظر شما