شناسهٔ خبر: 55501 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل استان ها:

فراهم شدن امکان صدور بلیت انفرادی برای زائران اربعین حسینی/ رتبه نخست بندرعباس در ترانزیت كالا/ امضا تفاهمنامه اجرای تراموا در شهر قزوین/ مشارکت بندر خرمشهر در تأمین آب شرب

گزارش آخر هفته گزارش آخر هفته در هفته‌ای که گذشت بیشتر در حوزه جاده ای و افزایش ترددها در استان های مختلف به واسطه آغاز سفرهای تابستانی بود هرچند که در بحث ترانزیت کالا هم حوزه جاده ای ما رشد قابل مشاهده ای را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گزارش آخر هفته در هفته‌ای که گذشت با تمام خبرهای خوبش یک یادآوری تلخ داشت. جایی که هفته گذشته سالروز شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ ایرباس در تنگه هرمز را گرامی داشتیم. در زمینه اخبار حوزه جاده ای و رشد جابه جایی ها یک خبر امیدوار کننده برای حمل و نقل جاده ای کشور بود. همچنین توجه به میز خدمت که به شدت مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است هم از دیگر مواردی است که در اهم اخبار این هفته استان ها وجود داشت.

قم

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌‌‌ای استان قم گفت: در راستای صیانت از حقوق رانندگان و توسعه عدالت محور صنعت حمل و نقل کشور، سامانه‌های ارتباطی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آماده دریافت شکایات و نظرات رانندگان فعال بخش حمل ونقل عمومی است.

حمید سالاری مطرح کرد: تلفن پاسخگوی ۱۴۱ ( داخلی –۵ )، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱، پایگاه اطلاع رسانی www.۱۴۱.ir و صندوق پستی ۳۷۷۳-۱۴۱۵۵ آماده دریافت شکایات و نظرات رانندگان عرصه حمل ونقل عمومی می‌باشند.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در سالجاری امکان صدور بلیت انفرادی برای زائران اربعین حسینی در این استان فراهم شده است.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: با رایزنی و هماهنگی انجام شده، افرادی که قصد دارند درمراسم اربعین، به صورت انفرادی در عتبات عالیات حضور داشته باشند، می توانند نسبت به اخذ بلیت ازشركتهای مسافری استان  اقدام کنند.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شمار ترددهای ورودی و خروجی به این استان در سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: در این مدت ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۴۶ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۱۶.۲ درصد رشد داشته است.

در ادامه معاون حمل ونقل اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ناوگان عمومی استان با ظرفیت ۱۲ هزار صندلی مسافران تابستانی را از مبادی شهرستان هاي استان به ساير نقاط جابه جا می‌کنند.

سعيدسبحاني اظهار داشت: مسافران تابستانی با ۷۳۰ دستگاه ناوگان عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری پلاک عمومی جابه جا می‌شوند.

وی تصریح کرد: ۱۶۴ دستگاه اتوبوس، ۲۷۶ دستگاه مینی بوس و ۲۹۰ دستگاه سواری کرایه جابه جایی مسافران استان را از مبادی شهرستان ها به سایر نقاط بر عهده دارند.

هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت:سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان پیشرو کلیه خدمات خود را به شکل الکترونیکی به ذینفعان ارائه می کند و این امر در جهت اجرای دقیق کنوانسیون ها و مقررات و ضوابط ابلاغی است.

اله مراد عفیفی پور در مراسم افتتاح میز خدمت در بندرلنگه، افزود: استفاده از نیروهای کارآزموده و آموزش دیده در راستای ارائه خدمات به ارباب رجوع از یک سو ضمن تسهیل امور مراجعین حسن شهرت را برای یک مجموعه به همراه خواهد داشت واز سوی دیگر رضایتمندی و اعتماد عمومی که مهمترین اصل و بزرگترین سرمایه یک سازمان است را محقق می کند.

همچنین معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صدور بالغ بر۲۲۰۰ فقره گواهينامه دریانوردی طی سه ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

"اسماعيل مكي زاده" اظهار داشت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای تير ماه جاری، ۵۷۷ نفر آزمون دریانوردی در این استان برگزار شده است كه ۹۰ مورد در فروردین، ۳۶۰ مورد در اردیبهشت و ۱۲۷ آزمون نيز در خرداد ماه به ثبت رسیده است.

در ادامه مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت : تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.

داریوش باقر جوان گفت : تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.

مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود : در ۳ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بندرشهید رجایی  با کسب ۲۹ درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.

همچنین با حضور جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا، محل شهادت ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرباس ایران در حوالی تنگه هرمز با مشارکت ناوگان مسافری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گلباران شد.

در این مراسم که روی شناور مسافری اتحاد پهل در حوالی تنگه هرمز برگزار شد، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، معاون توسعه مدیریت و منابع و جمعی از کارکنان و بسیجیان این مجموعه حضور پررنگی داشتند.

خراسان جنوبی

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: بررسی انجام شده از سیستم كنترل بارنامه نشان می‌دهد تناژ جابه‌جاشده ۲۹ درصد رشد و سفرهای کامیونی نیز ۳۸ درصد رشد داشته است.

هادی حیدری، رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، با اعلام این خبر اظهار داشت: بررسی انجام شده از سیستم كنترل بارنامه نشان می‌دهد تناژ جابجاشده در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۹ درصد رشد داشته و سفرهای کامیونی نیز نسبت به مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است.

فارس

معاون وزیر راه وشهرسازی در سفر به استان فارس بزرگراه شیراز-فسا- داراب-گهکم را موجب تکمیل شدن بخش دیگری از کریدور شمال- جنوب کشور دانست و بر تسریع در عملیات اجرایی این بزرگراه در محدوده شهرستان داراب تاکید کرد.

خیراله خادمی صبح امروز به منظور بازدید از پروژه‌های راهسازی فارس به این استان سفر کرد و در خصوص بزرگراه شیراز-فسا- داراب-گهکم گفت: این محور موجب ارتباط استان فارس با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و از این نظر یکی از محورهای شریانی و پرتردد کشور محسوب می‌شود.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پروژه‌های راه‌سازی به طول ۱۳۰ کیلومتر شهرستان فسا با اعتباری بالغ‌بر ۱۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

فیروز تکاور در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۸ کیلومتر از محور خیرآباد به چهل چشمه گفت: پروژه‌های راه‌سازی شهرستان فسا با اعتباری بالغ‌بر ۱۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست که شامل۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در حال ساخت است.

خراسان رضوی

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی در جریان دومین روز سفر به استان خراسان رضوی به همراه مدیرکل راه‌آهن این استان از ایستگاه راه‌آهن سرخس بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت زیرساخت‌های ریلی و ظرفیت‌ حمل ریلی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از این مسیر ریلی قرار گرفت.

هرداد تقی زاده، معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیرکل راه‌آهن خراسان در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۷ از ایستگاه راه‌آهن سرخس، پل مرزی سرخس و سایت تعویض و تعمیر بوژی بازدید کرد و هدف از انجام این بازدید را بررسی پتانسیل تعویض بوژی و ترانزیت، عملکرد و بررسی نحوه تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل عنوان کرد.

مازندران

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۵۳ درصدی نظارت بر مراکز و مؤسسات آموزشی دریانوردی فعال در استان در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد.

ابوطالب گرایلو با اعلام این مطلب افزود: در راستای سیاست‌های کلان سازمان مبنی بر تمرکززدایی فرایندهای آزمون و اسناد دریانوردان و همچنین ارتقاء سطح کیفی آموزش دریانوردان، نظارت بر حسن اجرای دوره‌های آموزش دریانوردی توسط مراکز و مؤسسات آموزشی تحت نظارت اداره کل در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۳ درصدی روبرو بوده است.

لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در سه‌ماهه نخست سال ۹۷، تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان با ۱۸.۷۳ درصد افزایش همراه شد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، تردد ۳۲ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۴۲۷ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۷۳ درصد افزایش داشته است.

خوزستان

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: صنعت گردشگری صنعتی درآمدزا و پرمنفعت محسوب می‌شود و گردشگری دریایی بهترین فرصت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد است.

محمد محسنی در نشست با معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و هیئت همراه بابیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی بر فعالیت مدیران بنادر در حوزه مسئولیت اجتماعی تأکید بسیاری دارد، اظهار کرد: به‌منظور تحقق وظیفه مسئولیت اجتماعی ضمن بازدید از روستاها، مساجد، حسینیه‌ها، افراد بی‌بضاعت، ایتام و کودکان بدسرپرست در حوزه‌های مختلف از جمله آموزشی و مذهبی از آن‌ها حمایت کرده‌ایم.

همچنین مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از مشارکت این اداره کل در تأمین آب شرب بخشی از روستاها و توابع خرمشهر خبر داد.

محمد محسنی گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده در خصوص کیفیت آب شرب در شهرستان خرمشهر، این اداره کل با موافقت مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از مسئولیت های اجتماعی خود همگام با سایر ارگان ها و نهادهای مسئول در تأمین آب شرب بخشی از روستاها و توابع شهرستان خرمشهر و همچنین خانواده های کارکنان این اداره کل وارد عمل شده است.

زنجان

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: : به منظور افزایش ایمنی تردد در ایام تابستان اکیپ‌های راهداری استان، رفع نقاط کور و پرتصادف، تسطیح و رگلاژ محورهای روستایی، شانه زنی و لکه گیری و سایراقدامات لازم را درمحورهای استان انجام می دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گفت: به منظور افزایش ایمنی تردد در ایام تابستان و با توجه به افزایش مسافرت‌ها در این ایام، اکیپ‌های راهداری استان، رفع نقاط کور و پرتصادف، تسطیح و رگلاژ محورهای روستایی، شانه زنی و لکه گیری و سایراقدامات لازم را درمحورهای استان انجام می دهند.

همچنین معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: نظارت گشت های محسوس و نامحسوس این اداره کل بر ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر استان برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در ایام تابستان تشدیدمی شود.

علی مدقالچی با بیان اینکه هدف مجموعه حمل و نقل جاده‌ای بهبود خدمات کیفیت در بخش حمل و نقل عمومی است، افزود: مدیران فنی شرکتهای حمل ونقل مسافرو همچنین رانندگان موظف هستند قبل از سفر آماده به کاربودن کلیه تجهیزات ایمنی ناوگان را بررسی نمایند واین اداره کل درصورت مشاهده هرگونه تخلف دراین زمینه به شدت با شرکت خاطی برخورد خواهد کرد.

قزوین

به منظور روان سازی ترافیک و کاهش مشکلات زیست محیطی، تفاهم نامه اجرای تراموای شهری در قزوین با حضور سرمایه گذار چینی امضا شد.

ر مراسمی با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، ابوالفضل یاری رئیس برنامه و بودجه استان، علی صفری شهردار و حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تفاهم نامه اجرای تراموای شهری در قزوین امضا شد.

با اجرای این طرح و ساخت مسیر تراموای شهری در قزوین گام مهمی برای تسهیل در جابجایی شهری، کاهش مشکلات زیست محیطی و روان سازی ترافیک در شهر قزوین برداشته شد.

ایلام

در جلسه كمیسیون‌ ایمنی راه‌های استان ایلام ایمن سازی محورهای ارتباطی جهت سفرهای تابستانی، مطالعه روان سازی ورودی شهر ایلام از سمت میدان قرآن و ... پیگیری شد

در این جلسه كه با حضور مدیران و مسئولان عضو كمیسیون در محل معاونت امور عمرانی استانداری ایلام تشكیل شد راهكارهای مختلف در خصوص تسریع بازگشایی محور ایلام- صالح آباد و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تهران

اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران رتبه سطح یک قانون حمایت حقوق مصرف کنندگان را در سال ۹۶کسب کرد.

نصراله نژاد، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران ،گفت : این ارزیابی با نظارت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به اجرا در آمد که ، این اداره کل با کسب ٩۸ امتیاز موفق به کسب این مهم شده است.

همچنین استان تهران موفق به کسب مقام دوم در ارزیابی عملکرد سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند استان‌های کشور شد.

کیهان یاسمی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران گفت: براساس ارزیابی عملکرد سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند استان‌های کشور توسط سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور، اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران موفق به کسب رتبه دوم در بین استان‌های کشور شده است.

همدان

جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابجایی ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۸۱ تن کالا از استان همدان خبر داد.

محمد رودباری در گفتگویی درباره اقدامات حوزه کالا این اداره کل در نیمه نخست امسال اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری همچنین تعداد ۱۵۰ هزار و ۱۲۱ بارنامه مصرفی صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای حمل شده شامل محمولات معدنی شامل سیمان، کلینکر و سنگ آهن، محمولات نفتی از قبیل بنزین و گازوییل و همچنین شمش آهن بوده است.

کردستان

مدیر کل راه وشهر سازی کردستان از احداث چار خطه بیجار – دیواندره به عنوان یکی از پروژه های فعال وهدف گذاری شده برای ارتقای سطح برخورداری از بزرگراه در استان یاد کرد.

شهرام ملکی با اعلام مطلب فوق افزود  پروژه احداث چهار خطه بیجار – دیواندره به طول ۱۲ کیلومتر ودر ۲ قطعه در حال اجراست.

ملکی تصریح کرد: قطعه شماره ۲ پروژه به طول ۲ کیلومتر وبا پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۹۵ درصد با اجرای عملیات خاکی وابنیه فنی، روسازی شنی  وروکش آسفالت در شرف اتمام است .

آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ راهدار در طول تابستان، برنامه‌های این اداره‌کل را برای خدمات‌رسانی به مردم در طول سفرهای تابستانی را تشریح کرد.

منوچهر سلمان‌زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمهیدات این اداره کل برای سفرهای تابستانی گفت: برای طرح‌های راهداری مانند زمستانی و تابستانی در چند حوزه مأموریت داریم که به‌صورت ویژه این موضوعات را رصد می‌کنیم

نظر شما