شناسهٔ خبر: 55505 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه در نوار شمالی کشور/ تهران روزهای آینده گرم‌تر می‌شود/ تقویت بارش باران در شمال و جنوب از روز سه‌شنبه

آب و هوا براساس جداول و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی در حالی طی سه روز آینده اکثر مناطق کشور بازهم آسمانی صاف و آفتابی را در فصل تابستان شاهد خواهد بود که اهواز روز گذشته گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد امروز خنک‌ترین بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس جداول و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی در حالی طی سه روز آینده اکثر مناطق کشور بازهم آسمانی صاف و آفتابی را در فصل تابستان شاهد خواهد بود که اهواز با بیشینه دمای ۵۱ درجه بالای صفر روز گذشته گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد امروز با کمینه ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین بود.

با این همه بازهم پدیده وزش بادهای شدید را در برخی از نقاط کشور شاهد هستیم که شمال شرق، شرق و جنوب شرق این گردوخاک‌ها سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد و جدا از جنوب سمنان و برخی نقاط استان‌های قم و مرکزی در زابل این مساله به صورت توفان شن پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه بررسی مدل‌ها و نقش‌های پیش‌بینی از بعدازظهر روز جمعه با نفوذ جریانات شمالی در برخی نقاط گیلان واردبیل انتظار باران‌های پراکنده‌ را خواهیم داشت که این مساله از روز سه‌شنبه تقویت شده و این موضوع را در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، برخی مناطق گیلان، مازندران و غرب گلستان و همچنین ارتفاعات البرز در شمال تهران و سمنان رخ می‌دهد.

با بروز این وضعیت در نوار شمالی کشور برای روز سه شنبه در حاشیه جنوبی دریای خزر انتظار داریم که دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه خنک‌تر شده و شاهد مواج بودن دریای خزر باشیم.

جنوب کشور هم از این پدیده مستثنی نخواهد بود و برای دو، سه روز آینده به خصوص در بعدازظهر و شب‌ها ارتفاعات سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود و سواحل خلیج‌فارس هم مواج می‌شوند.

پایتخت هم آسمانی صاف همراه با وزش باد امروز داشت و بیشینه دما در تهران به ۳۶ درجه رسید که انتظار می‌رود دمای هوا طی روزهای آینده در این مرکز استان بالاتر رفته و کمی هوا گرم‌تر شود.

دمای هوای سه روز آینده استان‌های کشور را اینجا مشاهده می‌کنید.

نظر شما