شناسهٔ خبر: 55513 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌‌ای که گذشت:

تحقق وعده رئیس جمهور با آغاز عمليات خط‌آهن ۱/۲ ميليارد يورويی گرمسار- اینچه‌برون/  ساخت ۶۰۰۰ کیلومتر خطوط ریلی برقی در افق ۱۴۰۴/ تهاتر نفت ایران و ریل هند با تولید ریل ملی منتفی است

گزارش آخر هفته  جزئیات بازدید معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن سرخس/ آموزش کارشناسان ریلی ایران و تضمين ایمنی خط ریلی گرمسار- اینچه برون/ رشد ۱۵ درصدی حمل مسافر ریلی در سه ماهه اول ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

تحقق وعده رئیس جمهور با آغاز عمليات خط‌آهن ۱/۲ ميليارد يورويی گرمسار- اینچه‌برون

وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه‌آهن گرمسار-اینچه‌برون از حمایت‌های مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تشكر كرد و گفت: امروز شاهد تحقق وعده دیگری از رئیس جمهوری به مردم در زمینه حمل ونقل ریلی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سایر خطوطی كه قرار است در آینده‌ای نزدیك به مدل برقی ارتقا یابد اظهار داشت: در آینده پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران- مشهد را خواهیم داشت. همچنین مذاكره مهمی برای دو خطه كردن و برقی كردن راه‌آهن خواف- بافق و سرخس- بندرعباس در حال انجام است.

جزئیات بازدید معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن سرخس

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی در جریان دومین روز سفر به استان خراسان رضوی به همراه مدیرکل راه‌آهن این استان از ایستگاه راه‌آهن سرخس بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت زیرساخت‌های ریلی و ظرفیت‌ حمل ریلی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از این مسیر ریلی قرار گرفت.

مهرداد تقی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، همچنین از منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کرد و در نشست مشترک با مدیران این منطقه، افزایش استفاده از ظرفیت‌ها و تعامل چند سویه جهت شکوفایی پتانسیل‌های منطقه را به عنوان اهداف این بازدید برشمرد.

 ساخت ۶۰۰۰ کیلومتر خطوط ریلی برقی در افق ۱۴۰۴

وی افزود: طی این سال‌ها خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات جدی در زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی رخ داده است. به‌صورت متوسط طی سال‌های گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار به‌طور مستقیم از جانب دولت در حمل‌ونقل ریلی سرمایه‌گذاری شده است و این جدا از سرمایه‌گذاری‌هایی است که از طریق سایر منابع جذب‌شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بیان داشت: راه‌آهن در سال‌های اخیر شاهد تحولات بسیار بزرگ و جدی بوده است و نیاز به توسعه سریع اقتصادی نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل است. همچنین ارتباط با کشورهای همسایه و آسیا میانه، همسایگان جنوبی و افغانستان سبب توسعه اقتصادی کشور می‌شود

آموزش کارشناسان ریلی ایران و تضمين ایمنی خط ریلی گرمسار- اینچه برون

مدیرعامل»راه آهن روسیه گفت:با توجه به اهمیت برقی سازی راهآهن گرمسار-اینچه برون در افزایش طرفیت حمل و نقل کریدور شمال-جنوب تلاش می کنیم این پروژه طبق قرارداد طی چهار سال و چهار ماه به اتمام برسد.

پاولاوف گفت: طبق قرارداد امضا شده، کارشناسان ایرانی در روسیه، ایران یا برخی کشورهای جهان آموزش های لازم را می بینند که می تواند تحولات بزرگی را در صنعت حمل و نقل ریلی ایران به وجود آورد.

رشد ۱۵ درصدی حمل مسافر ریلی در سه ماهه اول ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه «در سه ماهه اول سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۶.۷ میلیون نفر مسافر بین شهری و حومه‌ای جابه‌جا کردیم که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است» گفت: در بخش حومه‌ای ۱.۷ میلیون نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد و در بخش «بین‌شهری» نیز پنج میلیون مسافر جابه‌جا شده که ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ایست که در این رابطه، ۲ گام مهم در سال‌های گذشته برداشته شده، گام نخست ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای زیرمجموعه راه‌آهن است که در قانون برنامه ششم به تصویب رسید.

تهاتر نفت ایران و ریل هند با تولید ریل ملی منتفی است

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه تهاتر نفت ایران با ریل هند منتفی است چراکه برنامه‌ای برای خرید ریل خارجی نداریم،‌ گفت: ذوب آهن متعهد شده تا پایان سال ۴۰ هزار تن ریل در اختیارمان قرار دهد.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن با بیان اینکه هفته گذشته اولین محموله ریل ملی را تحویل گرفتیم،‌ اظهار داشت: ذوب آهن ۵۰۰ تن ریل در اختیار راه اهن قرار داد و این محموله به انبارمان رسیده است و در اولین فرصت از این ریل‌ها استفاده خواهیم کرد.

نظر شما