شناسهٔ خبر: 55518 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان انجام شد؛

بهره‌برداری از فاز اول انتقال آب سد طالقان و تصفیه‌خانه منطقه/ رفع مشکل آب آشامیدنی ۱۰ هزار واحد مسکن مهر استان البرز

افتتاح در مراسمی با حضور مسئولان و همچنین شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از فاز اول انتقال آبِ سد طالقان وتصفیه خانه منطقه بهره برداری شد و به گفته مسئولان با این اقدام، مشکل آب آشامیدنی ۱۰ هزار واحد مسکن مهر استان البرز حل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، طی مراسمی و با حضور مهندس امیر کمالی قائم مقام وزارت نیرو، دکتر نجفی استاندار البرز، دکتر بهمنی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام خدیری امام جمعه شهر جدید و جمع کثیری از مدیران استان و شهرستان، فاز اول انتقال آب از سد طالقان و تصفیه خانه به بهره برداری رسید. با بهره برداری از فاز اول این پروژه که ۵۰ لیتر در ثانیه است ۱۰ هزار واحد مسکن مهر که ابنیه آنها کامل شده است مشکلی در خصوص آب آشامیدنی نخواهند داشت.

همچنین با بهره برداری از فاز دوم این پروژه به مقدار ۱۰۰ لیتر در ثانیه طی یکماه آینده جمعاً ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب وارد مدار اصلی شهر خواهد شد که این امر مشکل آب آشامیدنی ۳۵ هزار واحد مسکن مهر که بیشتر آنها در فاز ۷ شهر جدید هستند را حل خواهد کرد.

لازم به توضیح است که اقدامات شرکت عمران در خصوص این پروژه علاوه بر واگذاری ۸ هکتار زمین، شامل آماده سازی مسیر به طول ۱۳۰۰ متر از خط انتقال تا تصفیه خانه آب شرب و ۱۱۰۰ متر از تصفیه خانه تا پروژه های مسکن مهر در فاز اول پروژه بوده است و در فاز دوم نیز آماده سازی مسیر به طول ۱۷۰۰ متر که اتصال بین مخزن ۱۰۰۰۰ و مخزن ۵۰۰۰ در فاز ۷ را شامل میشود با پیشرفت فیزیکی ۸۰% در حال انجام می باشد. و در حاشیه این مراسم پالیزگیر فرماندار، دکتر بهمنی نماینده مردم در مجلس از زحمات و پیگیریهای شرکت عمران قدردانی کردند.

نظر شما