شناسهٔ خبر: 55539 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

آغاز پروازهای حج از ۲۸ تیرماه/ بازگشت حجاج از سوم شهریور

اعزام حجاج مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی برای حج تمتع ۲۸ تیرماه امسال آغاز و تا ۲۴ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، سید محمود رضوی گفت: عملیات انتقال زائران از ۲۸ تیرماه آغاز می شود، اما پیش از آن عوامل حج تمتع سال جاری از ۲۲ تیرماه به عربستان عزیمت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نخستین پرواز زائران ایرانی از چهار فرودگاه اهواز، بوشهر، مشهد و امام خمینی (ره) تهران انجام خواهد شد، گفت: همه این پروازها از چهار فرودگاه زائران را به مدینه منوره منتقل خواهند کرد.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: طبق برنامه مقرر شده که شرکت هواپیمایی ایران ایر از ۱۰ فرودگاه کرمان، همدان، یزد، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، رشت و شیراز زائران ایرانی را جابجا خواهد کرد.

رضوی گفت: شرکت هواپیمایی سعودی نیز امسال از هشت فرودگاه ارومیه، تبریز، زاهدان، زنجان، ساری، کرمانشاه، گرگان، مشهد نسبت به جابجایی زائران ایرانی اقدام خواهد کرد و علاوه براین شرکت های ایران ایر و سعودی پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره)را انجام خواهند داد.

این مقام مسئول در شرکت فرودگاه های کشور اظهارداشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده زائران ایرانی عازم سرزمین وحی امسال از استان های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی و کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره ) به عربستان سعودی عزیمت خواهند کرد.

به گفته رضوی، امسال نیز حدود ۸۵ هزار نفر زائر ایرانی عازم سرزمین وحی می شوند و هیچ برنامه ای برای انجام پروازهای حج تمتع امسال از فرودگاه پیام انجام نشده و امسال پروازهای فرودگاه اردبیل نیز به تبریز منتقل شده است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به عملیات بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه جده به کشور گفت: طبق برنامه ریزی عملیات بازگشت حجاج ایرانی از سوم شهریورماه آغاز تا بیست وچهارم همین ماه ادامه خواهد داشت.

 امسال حدود ۸۵ هزار نفر زائر ایرانی از ۱۹ فرودگاه کشور به سرزمین وحی انتقال می کنند که عملیات رفت از ۲۸ تیرماه و عملیات بازگشت حجاج به میهن اسلامی از سوم شهریورماه آغاز خواهد شد.

نظر شما