شناسهٔ خبر: 5554 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

توصیه‌های وزارت راه و شهرسازی به مسافران نوروزی/ ناوگان عمومی بر اساس ساعت رسمی حرکت می‌کنند

نوروز- مسافران اتوبوس مسافران نوروزی با توجه به ترافیک درون شهری در روزهای پایانی سال حتما زودتر از زمان معمول به سمت پایانه‌های حرکت کنند و حداقل یک ساعت زودتر از زمان سفر در پایانه‌‌ها حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، این مرکز به شهروندان توصیه کرد برای به موقع رسیدن مسافران به پایانه‌های‌مسافری در حوزه برون شهری از جمله حمل و نقل جاده‌ای ، ریلی یا هوایی در شهر تهران ، به ترافیک درون شهری روزهای پایانی سال توجه داشته باشند و زودتر از زمان معمول از منزل حرکت کنند.

به دلیل امکان نداشتن تأمین جا برای جاماند‌گان و برای انجام امور مربوط به کنترل بلیت لازم است مسافران طوری برنامه‌ریزی کنند که یک ساعت قبل از زمان حرکت در ایستگاه حاضر باشند.

با توجه به اینکه ساعت رسمی کشور در ابتدای هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود، هیچ تغییری در برنامه زمان بندی حرکت ناوگان حمل ونقل از جمله اتوبوس‌های برون شهری، هواپیماها ، قطارهای و شناورها به وجود نمی آید و حرکت قطارها طبق ساعت درج شده در بلیت و ساعت رسمی کشور خواهد بود.

مسافران باید در طول سفر شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر را همراه داشته باشند تا در صورت درخواست بازرسان، آن را ارائه دهند.

همه مسافران وسایل حمل ونقل عمومی بدون محدودیت سنی از بدو ورود به ایستگاه مبدأ تا رسیدن به ایستگاه مقصد در برابر حوادث، تحت پوشش بیمه هستند.

وزارت راه و شهرسازی در تمام ساعات شبانه روز در روزهای نوروز آماده پاسخگویی به شهروندان از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، ۱۵۳۹ اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها و شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر را پاسخ می‌دهند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی با اشاره به بارانی بودن هوا در بیشتر مناطق کشور به مسافران توصیه می کند، لباس مناسب همراه داشته باشند.

سازمان هواشناسی کشور با پیش بینی بارش در سراسر کشور در روزهای آینده تاکید کرد

بیشترین طول دوره بارش برای استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، شمال خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب غربی آذربایجان غربی، شمال غربی کردستان، کرمان، غرب کرمانشاه، غرب مازندران و شرق گیلان است که بیش از ۵۰ میلی متر و در مناطق مرتفع به شکل برف خواهد بود.

نظر شما