شناسهٔ خبر: 55543 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلفان خبر داد:

روکش آسفالت محور نورآباد- خرم‌آباد اجرایی شد

آسفالت عملیات اجرایی ۹ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اصلی شهرستان دلفان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان، محسن لطیفی‌نیا رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلفان با اعلام این خبر افزود: پروژه آسفالت محور نورآباد – خرم‌آباد در حدفاصل پارک جنگلی تا دوراهی زالی و سپس از گاوکش تا گردنه میرمینگه(سفره‌کوه) در حال انجام است.

وی گفت: همچنین روکش آسفالت محور نورآباد-کرمانشاه حدفاصل روستای زرین‌جوب تا ده‌سفید نیز از پروژه‌های سال جاری است که عملیات اجرایی آن در چند روز آینده آغاز می‌شود.

لطیفی‌نیا اظهار کرد: درمجموع طول این پروژه‌ها ۹کیلومتر است و اعتباری بالغ بر ۲۴میلیارد ریال برای آنها پیش‌بینی شده است.

وی درخصوص عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلفان در سه ماهه اول سال جاری گفت: تکمیل پروژه اصلاح نقاط پرتصادف و تعریض جاده روستای چشمه‌خانی به شهن‌آباد در منطقه میربگ، ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی محور نورآباد-نهاوند، زیرسازی محورهای روستایی گردکانه میربگ جنوبی و ورن شاخ کاکاوند در سه ماهه اول سال ۹۷ به اتمام رسیده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلفان گفت: ریزش‌برداری ناشی از بارندگی در تمامی محورها در چند مرحله، علف‌زنی و پاکسازی حریم محورهای نورآباد-نهاوند؛ نورآباد-هرسین و تعدادی از محورهای روستایی، نصب انواع تابلو جدید و تعویض تابلوهای قدیمی، لکه‌گیری محورهای اصلی و روستایی به‌عنوان گوشه‌هایی از عملکرد سه ماهه این اداره به شمار می‌روند.

وی افزود: از دیگر اقدامات در سه ماهه امسال می‌توان به آشکارسازی گاردریل با نصب سرسپری و شبرنگ، تیغه‌زنی محور بابامحمد به خاکی‌چواری و امامزاده پیرمحمد در دو مرحله، اصلاح و ایمن‌سازی ورودی روستای حسن‌آباد سنجابی، احیا خاکریزهای نقطه پرتصادف پیچ کن‌کت و قاضی‌خانی کاکاوند، استقرار روزانه گشت‌های راهداری در محورها به‌خصوص نقاط پرتصادف پیچ گاوکش و کن‌کت، بازدید مستمر از شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر و ترمینال مسافربری برون‌شهری و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها با نصب تابلو و خط‌کشی و سایر علائم اشاره کرد.

لطیفی‌نیا از شناسایی و تشکیل پرونده قضایی برای ۲۰فقره ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه و تخریب جاده در شهرستان دلفان خبر داد و گفت: با همکاری دادستان و نیروی انتظامی شهرستان برخورد قاطع با متخلفان صورت گرفته است تعدادی از پرونده‌ها منجر به صدور رای و تخریب بنا شده، و تعدادی نیز در دادسرای شهرستان در حال بررسی است.

نظر شما