شناسهٔ خبر: 55571 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

تداوم هوای گرم تابستانی همراه با آسمانی صاف در اکثر نقاط/ خیزش گردوخاک در نیمه شرقی کشور/ رگبار باران در شمال کشور همراه با نفوذ جریانات شمالی/تهران فردا گرم‌تر می‌شود

آب و هوا براساس مدل‌ها و نقشه‌های پیش‌بینی و طبق آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده همچنان هوای گرم تابستانی در بیشتر مناطق کشور حکمفرما خواهد بود و اکثر مرکز استان‌ها آسمانی صاف و آفتابی دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس مدل‌ها و نقشه‌های پیش‌بینی و طبق آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده همچنان هوای گرم تابستانی در بیشتر مناطق کشور حکمفرما خواهد بود و اکثر مرکز استان‌ها آسمانی صاف و آفتابی دارند.

با این حال بازهم شمال شرق و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از جنوب شرق و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز به سبب وزش بادهای شدید درگیر پدیده گردوخاک خواهند بود و از روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری برای این مناطق وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که  در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی همراه با خیزش گردوخاک و برای منطقه زابل همراه با طوفان گردوخاک بوده و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود و در این خصوص توصیه می شود تمهیدات لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریان‌های شمالی همراه با گذر امواج تراز میانی جو بوده که از بعدازظهر امروز برای استان گیلان سبب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد می شود. این شرایط روز یکشنبه علاوه بر استان گیلان برای استان مازندران نیز پیش بینی می شود که توصیه می شود جهت کاهش خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

این وضعیت به جز فردا روز دوشنبه هم در مناطقی از گیلان و مازندران و گلستان و ارتفاعات شرقی البرز تداوم خواهد داشت.

در سه روز آینده در ارتفاعات جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر خواهیم داشت که انتظار رگبار پراکنده باران هم وجود دارد.

طی دو روز آینده یعنی فردا یکشنبه و روز دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد در جنوب غرب و مناطقی از غرب کشور باد و گردوخاک در این مناطق رخ خواهد داد و دریای خزر هم از امروز بعدازظهر متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود.  

تهران آسمانی صاف خواهد داشت و گاهی با افزایش سرعت باد انتظارمی‌رود طی دو روز آینده شاهد وزش‌های شدید باد در پایتخت باشیم. بیشینه دمای تهران امروز در مهرآباد ۴۰ و فردا ۴۱ درجه خواهد بود و کمینه دما ۲۷ درجه فردا در مهرآباد خواهد بود و شهرکرد هم خنک‌ترین مرکز استان معرفی شد.

نظر شما