شناسهٔ خبر: 55607 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی خراسان رضوی:

انتخابات هیئت‌مدیره نظام مهندسی در شأن مهندسین برگزار شود

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید در شأن و منزلت مهندسین با اقتدار و بی طرفی برگزار شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، دکتر محمدرضا اخوان عبداللهیان روز شنبه در جلسه هیئت اجرایی برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: باید تلاش کنیم انتخابات به صورت سالم و بی نقص برگزار گردد.

 رئیس دستگاه نظارت بر برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تصریح کرد: هرچه فضای برگزاری انتخابات با شور و نشاط باشد، مسلماً میزان مشارکت مهندسین و حضور در پای صندوق‌های رای افزایش خواهد یافت.

 دکتر اخوان عبداللهیان ادامه داد: از این رو باید دست اندرکاران برگزاری و هیئت اجرایی انتخابات، فضای با نشاط را در جامعه مهندسین فراهم آورند.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با شفاف سازی و اجرای دقیق قانون از هرگونه اقدام غیر اصولی که ممکن است عده‌ای به جانبداری و تضعیف از کاندیدا و یا گروهی را ایجاد کند، مراقبت و جلوگیری کنیم.

 به گفته دکتر اخوان، کسانی که با شایعه پراکنی، دروغ و رفتارهای غیر اخلاقی نظم انتخابات را بر هم می‌زنند، پروانه آنان تعلیق خواهد شد.

 وی در پایان سخنانش افزود: اختیارات قانونی هیئت اجرایی انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گسترده است، زیرا که این هیئت از زمان ثبت نام کاندیداها تا پایان و اعلام اعضای جدید هیئت مدیره مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

 در این جلسه رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گزارشی از فعالیت انجام شده در خصوص ثبت نام و معرفی کاندیداها به مراجع ذیصلاح جهت دریافت سوء پیشینه و تعیین زمان برگزاری و غیره را بیان داشت.

 مهندس سعید حسین پور افزود: مهندسینی که کاندیدای هیئت مدیره می شوند، باید پایه یک و دو سال از مدرک پایه آنان گذشته باشد.

 وی تصریح کرد: مهندسینی که نامزدهای انتخابات هیئت مدیره می شوند قبل از ثبت نام مدارک خود را شامل ارائه اصل و تصویر پروانه اشتغال به کار مهندسی، گواهی عضویت در سازمان نظام مهندسی، شناسنامه، کارت ملی، چهار قطعه عکس ۳ در ۴ گواهی، عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر از آزمایشگاه های معتبر را بهمراه داشته باشد.

 شایان ذکر است، هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قبل از نیمه مهرماه جاری همزمان با سراسر کشور در مشهد و چند شهرستان استان برگزار می‌شود.

 گفتنی است : سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم اینک حدود ۳۷ هزار نفر عضو دارد.

نظر شما