شناسهٔ خبر: 55608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در راهداری استان گلستان تشریح کرد؛

پایانه‌های مسافربری گلستان و خدمات بیش از پیش

قربانعلی روحی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: نظارت بر عملکرد پایانه‌های عمومی مسافربری یکی از نیازمندی‌های کنونی این اماکن است که با توجه به ایام تابستان و افزایش سفرها، بیش از گذشته در دستورکار اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، ویترین و پیشانی خدمات در بخش حمل و نقل جاده‌ای بین شهری و برون شهری، پایانه‌های عمومی مسافربری هستند که سالانه مسافران و گردشگران بی شماری را از جای جای کشور پذیرا می شوند.

خدمات قبل و بعد از سفر پایانه‌ها، بیانگر نقاط ضعف و قوت سیستم‌های حمل و نقل به کار برده شده، فضاسازی، زیبایی‌های هنری و بصری و انواع خدمات موجود در ترمینال(پایانه)؛ گالری را از این فضا برای بهره برداران، رانندگان، مسافران و گردشگران مهیا می سازد که تلفیقی از هنر، صنعت و معماری را می تواند برای هویت و اصالت فکری و فرهنگی به کار رفته در آنها، نشان دهد.

به تعبیری دیگر؛ آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های موجود در این مکان‌ها، اوج لذت و جاذبه شیرین و خاطرات به یادماندنی سفرها را می تواند تبدیل به تلخی و رسوایی کند.

برهمین اساس، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ابلاغ جداگانه به استان‌ها، خواهان تشدید نظارت بر عملکرد پایانه‌های عمومی مسافربری شده تا با توجه بیش از پیش به کمبودها و نواقص موجود در این فضاهای شهری، به ارتقای وضع موجود آنها، کمک شایان توجهی شود.

"عبدالهاشم حسن نیا"به عنوان نمونه؛ تهیه چک لیست‌ها برای بیان معضلات موجود در پایانه‌ها و توزیع آنها در بین مسافران، بازدیدهای میدانی مشترک با حضور نمایندگانی از سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور را پیشنهاد داده تا وضعیت پایانه‌ها را براساس مواد قانونی مطروحه از جمله ماده ۳ لایحه قانونی احداث پایانه‌های مسافری، مدیریت بهره برداری و برنامه ریزی و غیره؛ مورد بازبینی و بازنگری مجدد قرار گیرد.

با استناد به این قانون و بدنبال ابلاغیه فوق، "قربانعلی روحی" رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: نظارت بر عملکرد پایانه‌های عمومی مسافربری یکی از نیازمندی‌های کنونی این اماکن است که با توجه به ایام تابستان و افزایش سفرها، بیش از گذشته در دستورکار اداره کل قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسوول در گلستان، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل مسافر و ابلاغ آن به شرکت‌های مرتبط، برگشت سهم حق بیمه رانندگان به روال گذشته، پیگیری در توزیع اقلام مصرفیاز قبیل لاستیک و قطعات یدکی ناوگان مسافربری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت دریافت وجوهات غیرقانونی و دقت کامل بر رسیدگی سریع شکایات رانندگان گرامی از جمله نتایج قانونی بوده که طی سه ماهه اول سال ۹۷ به کمک دستگاههای مرتبط برای تردد ایمن، قانونمند و به یادماندنی شدن سفر هم استانی‌ها و هم میهنان گرامی، در استان صورت گرفته است.

وی یادآورشد که تا پایان سال هم گشت‌های دوره‌ای و مدون نیز، با حضور کارشناسان و مدیران ستادی و شهرستانی برای تحقق اهداف تعالی سازمان در سطح استان، انجام خواهد شد.

در استان گلستان ۷۶ شرکت حمل و نقل مسافری فعالیت دارند.

نظر شما