شناسهٔ خبر: 55632 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بستان و شوش گرم‌ترین و شهرکرد خنک‌ترین مراکز استان/ بار‌ش‌های پراکنده باران در استان‌های ساحلی خزر/ کاهش دید افقی و شاخص کیفیت هوا در شرق و جنوب‌شرق کشور

آب و هوا- هواشناسی براساس مدل‌ها و آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در کنار اهواز، دهلران، شادگان، آبادان و شوشتر که امروز بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر را تجربه کردند، بستان و شوش با ثبت دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق کشور لقب گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس مدل‌ها و آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در کنار اهواز، دهلران، شادگان، آبادان و شوشتر که امروز بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر را تجربه کردند، بستان و شوش با ثبت دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق کشور لقب گرفتند.

در کنار این مناطق گرم کشور اما این شهرکرد بود که با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان نام گرفت و یک هوای مطبوع را هموطنان‌مان در آنجا تجربه کردند.

در ادامه اما با نفوذ جریانات شمالی و تقویت آن در نیمه شمالی کشور، استان‌های ساحلی خزر همچون گیلان، مازندران، گلستان و همچنین بخش‌هایی از سمنان شاهد رگبار باران پراکنده همراه با وزش بود در این مناطق بودیم که در این بین بیشترین میزان برای گیلان پیش‌بینی شد. با این شرایط هم خزر روزی مواج و متلاطم را سپری کرد.

در ادامه پیش‌بینی‌ها براساس جداول و مدل‌های پیش‌رو هواشناسی در غربو جنوب غرب استان‌های ایلام و خوزستان هم طی یکی‌، دو روز آینده شاهد وزش بادهای به نسبت شدیدی هستیم که این مساله موجب خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.

در شرق و جنوب شرق اما از فردا تا اواخر هفته وزش‌های بادهای شدید که همراه با گردوخاک خواهد بود سبب کاهش شاخص کیفیت هوا و کم شدن دید افقی شده و این مساله در زابل همراه با خیزش توفان شن پیش‌بینی شده است.

تهران هم امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد داشت که در این شرایط بیشینه دما در پایتخت به ۴۱ درجه بالای صفر رسید. براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته فردا هم پایتخت چنین شرایطی خواهد داشت.

دمای امروز و دو روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

نظر شما