شناسهٔ خبر: 55660 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شد:

جزییات نشست مستندسازی اراضی فرودگاه تبریز و سهند/ اخذ سند تک برگ در دستور کار

فرودگاه سهند نشست مستندسازی اراضی فرودگاه تبريز و سهند با حضور مدير ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه تبریز، این جلسه در راستای الزام دستگاههاي اجرايي كشور مبنی بر مستندسازی اموال غيرمنقول و بررسی وضعیت مستند سازی و دریافت سند برای اراضی فرودگاه های تبریز و سهند برگزار شد.

در این جلسه که مدیرکل دفتر اموراملاک دولتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت، چالش ها و مشكلات پيش روي مستندسازي و دریافت سند برای فرودگاه های تبریز و سهند بررسی شد.

مدير ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تشریح اهمیت این نشست گفت: در طول سال ۹۵ و اوايل سال ۹۶ توانستيم ۹۵ درصد اراضي فرودگاهي كشور را شامل نزديك به ۳۴ هزار هكتار بدون صرف هزينه، جانمايي كنيم. از سال ۹۶ نيز دريافت سند و مستندسازي اراضي را شروع كرديم و تمام مراحل قانوني را پشت سرگذاشتيم. تاكنون توانسته ايم براي ۱۲ هزار هكتار زمين به تعداد ۲۰۰ فقره سند تک برگ دريافت كنيم.

مدير ساماندهي عرصه و اماكن فرودگاهي افزود: در جانمايي و دريافت اسناد اراضي با مشكلات زيادي روبرو بوديم ولي با پيگيري هاي مستمر و بي وقفه و همدلي مديران شركت با وجود كمبود نيروي انساني توانستيم به اذعان رئيس و معاون سازمان ثبت اسناد و املاك كشور پيشتاز در مستندسازي اراضي با فاصله زياد از دستگاه هاي ديگر شويم.

وی در مورد وضعیت فرودگاه های تبریز و سهند نیز گفت: با پیگیری های مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی جانمایی این دو فرودگاه در لایه كاداستر انجام شده است و در مرحله مستندسازی نیز این دو فرودگاه در مرحله رفع موانع برای دریافت سند تک برگ می باشند.

رفیعی در توضیح اهمیت مستندسازی اراضی فرودگاهی گفت: نخستین موضوع مهمی که هر سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در فرودگاه های کشور را دارد بایستی از آن اطمینان حاصل کند، بحث وضعیت مالکیت و سند اراضی فرودگاهی است تا سرمایه گذار با آسودگی خاطر بتواند در آن زمین سرمایه گذاری کند.

وی گفت: با مستندسازی اراضی فرودگاهی و دریافت سند تک برگ برای فرودگاه های کشور زمینه هرگونه سوء استفاده و زمین خواری در آینده از بین خواهد رفت که برنامه اصلی مديريت عرصه و اماكن فرودگاهی در سال جاری علاوه بر جانمايي پنج درصد باقی مانده اراضی تا پايان تابستان و تملک بخشی از اراضی در اختیار، ادامه روند امور مستندسازی املاک فرودگاهی است.

مدیرکل فرودگاههای استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور مدیرکل دفتر اموراملاک دولتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مدير ساماندهي عرصه و اماکن فرودگاهي شرکت فرودگاهها و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی در فرودگاه تبریز، به تشریح اقدامات انجام یافته در حوزه مستندسازی اراضی فرودگاههای سهند و تبریز پرداخت و گفت: اقدامات لازم برای اسناد تک برگ شدن پلاک ۱۱۸ فرعی از ۲۰۳۳ اصلی و پلاک ۱۱۷ فرعی از ۲۰۳۳ مربوط به فرودگاه تبریز انجام شده است.

 

نظر شما