شناسهٔ خبر: 55673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار فارس صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی بهسازی باند برگشت محور دشت ارژن- شیراز

کلنگ زنی کلنگ آغاز عملیات اجرایی بهسازی باند برگشت محور شیراز-دشت ارژن با حضور استاندار فارس، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، فرماندار شیراز، فرماندار کازرون، بخشدار ارژن و جمعی از مسئولان استانی به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای فارس، کلنگ آغاز عملیات اجرایی بهسازی باند برگشت محور شیراز-دشت ارژن با حضور تبادار استاندار فارس، رحیمی معاون عمرانی استاندار، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، فرماندار شیراز، فرماندار کازرون، بخشدار ارژن و جمعی از مسئولان استانی به زمین زده شد.

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه محور شیراز– دشت ارژن به‌عنوان یک محور شریانی پرتردد و مسیر اتصال به سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر است گفت: عدم رعایت مشخصات فنی در زمان ساخت، نیاز به ارتقا مشخصات فنی این محور را ضروری کرد و این محور از راه اصلی به بزرگراه ارتقا می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس اضافه کرد: پروژه مذکور با طول ۱۲ کیلومتر و بااعتبار ۱۲ میلیارد تومان باهدف بهسازی و ارتقا مشخصات فنی به بزرگراهی و ارتقای ایمنی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این پروژه با رفع ۳ مقطع و ۶ نقطه حادثه‌خیز در مدت ۱۲ ماه اجرا و پیش‌بینی می‌شود با اجرای پروژه‌های در حال اجرا در راه‌های مواصلاتی و شریانی این بخش سفر ایمنی را برای کاربران جاده‌ای رقم بزنیم.

اسماعیل تبادار استاندار فارس با بیان اینکه رفع ۱۵۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده‌های استان در دستور کار قرار دارند گفت: خیلی از نقاط حادثه‌خیز برطرف شدند و کلنگ زنی پروژه‌های مثل باند دوم محور شیراز– دشت ارژن با همین رویکرد است.

وی افزود: با احداث این پروژه نزدیک به ۷ کیلومتر مسیر پر و پیچ خم با قوس‌های نامناسب و غیراستاندارد برطرف می‌شوند.

تبادار بیان کرد: این پروژه به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد استان‌های جنوبی مثل خوزستان و بوشهر می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

نظر شما