شناسهٔ خبر: 55678 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود؛

نشست تخصصی فناوری بیم با هدف انتقال دانش و فناوری

پوستر مخترع ساختمان دیجیتال، شرکت مجاری- آلمانی گرافیسافت با همکاری و میزبانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی (وزارت راه و شهرسازی)،‌ نشست تخصصی فناوری بیم را با هدف انتقال دانش و فناوری و گسترش همکاری دوجانبه در حوزه‌های آموزش، پژوهش، توسعه و استانداردسازی، ۲۶ تیر ماه سال جاری در محل این مرکز برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست تخصصی به راهکارهای گرافیسافت به عنوان یک اکوسیستم کامل فناوری بیم در چرخه مدیریت طرح و اجرا با استفاده از استاندارهای باز پرداخته خواهد شد و جدید ترین پیشرفت‌های اولین نسخه نرم افزار قدرتمند آرشیکد به فارسی رونمایی خواهد شد.

متخصصان  و علاقمندان با شرکت در این نشست با  متخصصین و مشاورین عالی بیم از شرکت گرافیسافت از نزدیک ملاقات کرده و با اولین راهکار فناوری بیم به فارسی که به صورت اختصاصی برای ایران گسترش یافته است آشنا خواهند شد.  

برای شرکت در این نشست تخصصی ثبت نام از طریق سایت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی الزامی می باشد. تمامی شرکت کنندگان گواهی معتبر شرکت در این کارگاه را دریافت خواهند کرد.

سرفصل‌های نشست تخصصی فناوری بیم:

۱-  تشریح اهداف این نشست تخصصی و چشم انداز انتقال دانش فنی فناوری بیم توسط مرکز تحقیقات

۲- پیام شرکت گرافیسافت و معرفی رسالت جهانی آن در فناوری بیم و ساختمان دیجیتال (توسط آقای پیتر رایچر)

۳- سمینار تخصصی معرفی ابعاد فناوری بیم و اولین ابزار آن به زبان فارسی (توسط آقای محسن شجاعی فر)

۴- تشریح اکوسیستم گرافیسافت در فناوری بیم (توسط آقای تاماش اِروس)

۵- بررسی و بازخوانی استانداردهای بیم در سراسر جهان (توسط آقای محسن شجاعی فر)

۶- کارگاه عملی مفهوم کنترل کیفیت بر اساس اطلاعات مدل ساختمان و استاندارهای باز بیم (توسط آقای تاماش اِروس)

۷- بررسی و بازخوانی پروژه های موفق با محوریت بیم (توسط آقای تاماش اِروس)

برنامه‌های گرافیسافت در نشست

تیم فنی گرافیسافت اکوسیستم پیشرفته فناوری بیم بر اساس آخرین تکنولوژی گرافیسافت و بالاترین استاندارد های باز جهانی را با هدف انتقال دانش و تجارب پیاده سازی و استانداردسازی فناوری بیم به شما نشان خواهند داد. این نشست یکروزه به شما نشان خواهد داد که چگونه فناوری بیم و نرم افزار قدرتمند آرشیکد به همراه نرم افزار کنترل کیفیت سالیبری و راه کارهای استانداردهای باز می تواند به عنوان نویسنده و مدیریت کننده اطلاعات طرح و ساخت عمل کرده و چگونه به زبان فارسی با شما ارتباط برقرار خواهد کرد.  

بعد از این کارگاه بسیاری از سوالات شما در مورد فناوری بیم و گردش کاری آن مرتفع خواهد شد و به صورت عملی با روش های صرفه جویی در زمان و منابع، همزمان با افزایش کیفیت و دقت فعالیت تخصصی در صنعت ساختمان آشنا خواهید شد.  

افراد حاضر در نشست:

آقای پیتر رایچر - مدیرامور کشوری گرافیسافت از کشور مجارستان

آقای تاماش اِروس - مشاور عالی فناوری بیم و عضو هیئت نماینده مجارستان در کمیته ۴۴۲ استاندارد فناوری بیم در کمسیون اتحادیه اروپا

آقای محسن شجاعی فر - مدیریت گرافیسافت ایران، استاد دانشگاه در حوزه بیم و شهرهای هوشمند و مشاورعالی فناوری بیم و استاندارسازی در اسپانیا

 

نظر شما