شناسهٔ خبر: 55693 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق در استان مازندران و گلستان/ خیزش گرد و خاک در جنوب شرق و غرب کشور/ اردبیل خنک ترین مرکز استان با دمای ۱۴ درجه بالای صفر

آب و هوا براساس نقشه‌های پیش‌رو و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی با توجه به قوت گرفتن جریانات شمالی در برخی نقاط استان مازندران و گلستان شاهد پدیده باد در این مناطق خواهیم بود که این بادهای شدید می‌تواند همراه با رگبار پراکنده باران و همچنین رعد و برق باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه‌های پیش‌رو و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی با توجه به قوت گرفتن جریانات شمالی در برخی نقاط استان مازندران و گلستان شاهد پدیده باد در این مناطق خواهیم بود که این بادهای شدید می‌تواند همراه با رگبار پراکنده باران و همچنین رعد و برق باشد.

با این حال طی سه روز آینده ارتفاعات سیستان و بلوچستان و همچنین شرق هرمزگان هم از این مساله مستثنی نبوده و در این مناطق هم شاهد بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق خواهیم بود.

پدیده باد در این مناطق در زمان اعلام شده در بعضی باد با توجه به شدت گرفتن می‌تواند همراه با توفان و خیزش شدید گردوخاک باشد که این مساله در زابل بیش از دیگر مناطق خواهد بود و در کل این پدیده سبب می‌شود که شاهد کاهش شاخص کیفیت هوا و همچنین کم شدن دید افقی باشیم.

جنوب غرب کشور هم امروز و فردا با سرعت گرفتن وزش باد می‌تواند شاهد خیزش گردوخاک باشد و شدت گرفتن آن نمی‌تواند دور از انتظار باشد. به همین خاطر طی دو روز آینده خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود هنگام حضور در دریا حتما موارد ایمنی رعایت شود.

تهران براساس جداول و نقشه‌های پیش رو پیش‌بینی آسمانی صاف و کمی ابری خواهد داشت. حداکثر دما امروز در تهران به ۴۱ درجه رسید و برای فردا هم حداقل دما ۲۷ درجه پیش‌بینی شده است.

در بین مراکز استان‌ها دیروز اهواز با ثبت عدد ۴۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز بود و بعد از آن یزد و بندرعباس با دمای ۴۲ درجه جزو دیگر گرم‌ترین مراکز استان به حساب آمدند. در این بین گرم‌ترین شهر در سطح کشور هم شهر شوش  در استان خوزستان بود که دمای حداکثری آن به ۵۰ درجه بالای صفر رسید.

اردبیل در مقابل خنک‌ترین مرکز استان بود که امروز صبح دمای ۱۴ درجه بالای صفر را تجربه کرد و بعد از آن همدان با دمای ۱۶ درجه و زنجان و کرمانشاه با ۱۷ درجه بالای صفر دیگر مراکز استان خنک کشور بودند.

دمای سه روز آینده مراکز استان‌های کشور را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

نظر شما