شناسهٔ خبر: 55703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با توجه به گستردگی محدوده ساحلی استان صورت گرفت؛

بهره‌گیری از نیروهای مردمی در امر جستجو و نجات دریایی در سواحل استان مازندران

امداد و نجات دریایی معاون امور دریایی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: رونق حضور نیرو های مردمی در امر جستجو و نجات دریایی در طرح تابستانه گردشگری دریایی استان مازندران با محوریت این اداره كل شدت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، ابوطالب گرایلو با اعلام این مطلب افزود:با توجه به گستردگی محدوده ساحلی استان مازندران و همچنین افزایش شمار مسافران در فصول بهار و تابستان، این اداره كل  با تمام توان و با بهره گیری از امكانات موجود نسبت به امداد رسانی و انجام خدمات جستجو و نجات دریایی اقدام می‌نماید.

وی افزود:در همین راستا و  بمنظور امداد رسانی بهتر به گردشگرانی كه از تجهیزات دریایی بهره می‌برند این اداره كل با شناسایی  نیروهای مردمی تحت عنوان "همیار ناجی"در منطقه بابلسر و تجهیز نمودن آنها به وسایل اولیه نجات مانند حلقه ی نجات،جلیقه نجات،بویه و جعبه كمك های اولیه اقدام نموده تا در مواقع لزوم از خدمات آنان بهره گیرد.

گرایلو خاطرنشان کرد: در این مرحله مالکان ۱۱ شناور و قایق استاندارد در مناطق ساحلی بابلسر و فریدونكنار در این امر داوطلبانه مشارکت دارند و در مراحل بعدی، دیگر همیاران ناجی اداره كل نیز که در ایستگاه های ساحلی حضور دارند با امكانات و تجهیزات بروز نجات دریایی، در این زمینه فعال خواهند شد.

گفتنی است مرکز جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر با شماره تماس(۱۵۵۰ )، در هنگام وقوع هرگونه سانحه دریایی، به صورت شبانه روزی آماده امداد رسانی به شناور ها و قایق های گرفتار در مناطق ساحلی استان است.

نظر شما