شناسهٔ خبر: 55718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره كل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی ارتقاء ایمنی موتور سواران در خراسان شمالی

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای ایمنی موتورسواران در استان خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی در سه شهرستان استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی،  علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: در این دوره آموزشی بیش از ۵۰۰ راکب موتور سیکلت از روستاهای شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین حضور یافته و موارد ایمنی استفاده از این وسیله نقلیه را فرا می‌گیرند.

وی افزود: این دوره آموزشی در  مراکز شهرستان‌های مزبور برگزار می‌شود.

بدیعی مقدم، هدف از برگزاری این دوره آموزشی راکاهش میزان تلفات راکبان موتورسیکلت در جاده‌های استان عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی ما در حوادث رانندگی، تلفات راکبان موتور سیکلت در این سانحه‌ها است و تلاش داریم تا با آموزش‌های لازم شمار حوادث کاهش یافته و با نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی از شدت جراحت‌ها در حادثه‌های احتمالی کاسته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی پس از فراگیری آموزش‌های لازم، اقلام ایمنی همچون کلاه ایمنی، بادگیر و دستکش دریافت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، حدود یك چهارم از قربانیان حوادث جاده ای خراسان شمالی مربوط به راکبان موتور سیکلت است

نظر شما