شناسهٔ خبر: 55720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان همدان؛

بیش از یک میلیون مسافر در محورهای همدان جابجا شدند

مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابجایی بیش از یک میلیون مسافر در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در گفتگویی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و ۲۲۹ هزارو ۳۶۰ مسافر در سفر‌های برون استانی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه پارسال(سال ۹۶) یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۲۳ مسافر جابجا شدند، افزود: امسال میزان جابجایی مسافر ۱۱ درصد کاهش داشته است.

پناهنده، ادامه داد: استفاده مسافران از خودروی شخصی و جابجایی مسافران برون ‌شهری با وسایل نقلیه پلاک شخصی از مهمترین عامل کاهش سفر در استان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان همدان در ادامه با بیان اینکه امسال در سه ماهه نخست ۱۲۹ هزارو ۴۷۴ سفر  در استان همدان ثبت شد، یادآور شد: این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۶ این میزان ۱۳۳ هزارو ۸۷۵ سفر بوده است.

مصطفی پناهنده به تجهیز ۱۰۰ درصدی سامانه «سپهتن» بر روی کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ایاست که درون خودرو نصب می‌شود و اطلاعات خودرو از جمله سرعت، مشخصات راننده و ساعت کارکرد را به مراکز پلیس راهور ارسال می‌کند.

وی، ارتقای بهره وری حمل و نقل عمومی، افزایش ایمنی، سطح کنترل و پایش لحظه‌ایعملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی را از اهداف راه اندازی طرح «سپهتن» بیان کرد و ابراز داشت:.۸۰ درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان vip  است.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نامحسوس نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران انجام می‌شود.

گفتنی است، هم‌اکنون در استان همدان بیش از ۳۲۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه مینی‌بوس و ۷۰۰ دستگاه سواری کرایه زیر نظر اداره کل راهداری استان همدان فعالیت می‌کند.

نظر شما