شناسهٔ خبر: 55724 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پورسلان مطرح کرد؛

ضریب برخورداری خوزستان در راه روستایی ۶۴ درصد است

عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ضریب برخورداری خوزستان در حوزه راه روستایی سال گذشته ۶۳ درصد بود که توانستیم یک درصد آن را افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، عباس پورسلان در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۵ کیلومتر راه روستایی در بخش غیزانیه اهواز در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه راه روستایی اهواز تا اندازه‌ای از ضریب استانی پایین‌تر هستیم که سعی می‌شود با توجه به پروژه‌های امسال این ضریب را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: این پروژه بزرگ‌ترین پروژه احداث راه روستایی در خوزستان است که در یک بخش از شهرستان اهواز انجام می‌شود.

پورسلان تصریح کرد: در این پروژه ۱۹ روستا از راه ارتباطی مناسب و ایمن بهره‌مند می‌شوند و درمجموع راه ارتباطی بین ۱۱ روستا برقرار می‌گردد.

وی ادامه داد: احداث ۴۵ کیلومتر راه روستایی در بخش غیزانیه تأثیر بسزایی در تردد اهالی روستاهای این منطقه داشته و بیش از ۲۷۸ خانوار از این جاده بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در این پروژه بزرگ عملیات اجرایی ۴۵ کیلومتر راه روستایی بخش غیزانیه اهواز شامل راه روستایی‌ام الدیای به طول هفت کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال، راه روستایی ابوصلبیخات- منیثر به طول هشت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال، راه روستایی حلوه- جامع به طول ۶ کیلومتر و اعتباری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد ریال، راه روستایی مشرفه کوچک به طول چهار کیلومتر و اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد ریال و احداث راه روستایی ابواکبریه، روزنه، سید یوسف به طول ۲۰ کیلومتر و اعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد ریال آغاز می‌گردد.

پورسلان اظهار کرد: برخورداری خوزستان از راه‌های روستایی ۶۴ درصد بوده که با متوسط برخورداری کشوری برابری می‌کند اما باید تلاش خود را در این حوزه بیشتر کرده و ضریب برخورداری استان را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: اکنون ۸۰۰ کیلومتر جاده و چهار پل بزرگ در خوزستان بااعتباری بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که امید است تا سال آینده با بهره‌برداری از این پروژه‌ها چهار درصد برخورداری استان را افزایش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اعتبارات موردنیاز این پروژه‌ها از منابع استانی، ملی،  یا از محل اعتبارات تفاهم‌نامه‌های داخلی با شرکت‌های نفتی تأمین می‌شود.

بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز است که دارای ۸۰ روستا با جمعیت ۲۵ هزار نفر است.

در بخش غیزانیه در شرق اهواز، تاسیسات شرکت نفت کارون و شرکت نفت مارون با تولید حداقل ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز و بیش از ۳۰۰ حلقه چاه نفت و واحدهای شرکت حفاری با ۱۰ دکل فعال و کارخانه اتان پتروشیمی مارون قرار دارد.

نظر شما