شناسهٔ خبر: 55727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محسنی خبر داد:

آموزش قوانین و نکات ایمنی به ۸۰۰ کاربر ماشین‌های کشاورزی استان مرکزی

محسنی معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از آموزش قوانین و مقررات ایمنی به ۸۰۰ کاربر ماشین‌های کشاورزی در استان خبر داد و گفت: تصادف با ماشین‌های کشاورزی یکی از انواع تصادفاتی است که منجر به آسیب‌دیدگی و مرگ می‌شود لذا این آموزش‌ها باهدف کاهش این تصادفات در استان صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، محسنی با تأکید بر اصول ایمنی در کار با ماشین‌های کشاورزی افزود: عدم توجه کاربران به قوانین و مقررات در سال‌های اخیر منجر به بروز سوانح در سطح جاده‌های استان شده است چراکه کاربران بدون چراغ در جاده حرکت می‌کنند و یا تعادل بار و وسیله نقلیه آن‌ها وجود ندارد.

وی بابیان اینکه می‌توان با آموزش‌ها از بسیاری از این حوادث پرهزینه اجتناب کرد، افزود: این ادوات  حق ورود به آزادراه را ندارند و تردد آن‌ها در شب نیز به دلیل نداشتن تجهیزات موردنیاز مانند چراغ و چشمک‌زن، باعث بروز سانحه می‌شود.

 معاون حمل‌ونقل استان  با بیان اینکه در سال گذشته دونفر تلفات برخورد با ماشین‌های کشاورزی را داشتیم، تصریح کرد: دریک سال گذشته ۸۰۰ کابر اینگونه وسیله نقلیه در شهرستان شازند آموزش ایمنی دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به افزایش تردد انواع ادوات کشاورزی همزمان با فصل برداشت محصولات افزود: این آموزش‌ها در روستاهای شهرستان انجام می‌گردد و در سالهای گذشته نیز فراهان و خنداب آموزش‌ها ارائه شد. علاوه بر آموزش‌های ایمنی بر روی این ادوات کشاورزی مانند تراکتور، کمباین و... شبرنگ و علائم نیز نصب می‌شود تا گامی در ارتقای ایمنی اینگونه وسایل نقلیه باشد.

نظر شما