شناسهٔ خبر: 55751 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در پی برگزاری کمیسیون ماده ۱۲ ستاد و اداره کل استان تهران:

۱۷ شركت حمل‌و‌نقل متخلف در استان تهران تعطيل شد

ساختمان سازمان راهداری پس از برگزاری جلسات كمیسیون ماده ۱۲ در قالب ستاد (سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) و اداره‌كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران و بررسی ۷۳ پرونده تخلف شرکت‌های حمل‌ونقلی استان، رای بر تعطیلی ۱۳ شرکت از سوی ستاد و ۴ شرکت از سوی اداره کل استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حملونقل جاده‌ای به منظور كاهش تخلفات صورت گرفته از سوی شركت‌های حمل‌ونقل جا‌ده‌ای و همچنین با هدف رسیدگی به شكایات رانندگان شاغل در این بخش در استان تهران، كمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شركت‌های حمل‌ونقل در قالب كمیسیون‌های ویژه ستادی و همچنین كمیسیون‌ ماده ۱۲ اداره‌كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان تشكیل جلسه داد.

 مجیدرضا نصرا... نژاد مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ضمن اعلام این مطلب افزود: طی ماههای گذشته كمیسیون ماده ۱۲ با هدف رسیدگی و بررسی تخلفات تضییع كننده حقوق رانندگان در قالب كمیسیون‌های ویژه ستادی طی چهار بار برگزاری و بررسی تخلفات در محل پایانه بار استان تهران، تشكیل جلسه داد كه طی آن‌ها ۳۵ پرونده تخلف بررسی شده و آراء‌ صادره مبنی بر تعطیلی ۱۳ شركت حمل‌و‌نقل، جریمه ۲۲ شركت بوده است كه درخصوص اجرایی شدن آراء صادره این كمیسیون‌ها، الزامات قانونی لازم الاجرا شده و نظارت لازم در ارتباط با اجرای احكام صادره این كمیسیون‌ها از سوی كارشناسان حقوقی و بازرسان سازمان انجام می‌شود.

 نصرا... نژاد با اشاره به برگزاری جلسات كمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شركتهای حمل و نقل استان تهران درخصوص بررسی تخلفات تضییع كننده حقوق رانندگان افزود: طی برگزاری این جلسات، ۳۸ پرونده تخلف مورد بررسی قرار گرفت كه آراء كمیسیون مبنی بر تعطیلی ۴ شركت، جریمه ۲۰ شركت متخلف و ۱۲ تذكر كتبی صادر شد و ۲ شركت نیز مورد تبرئه قرار گرفتند.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران خاطرنشان كرد: بیشترین تخلفات مورد بررسی در ارتباط با تخلفات تضییع كننده حقوق رانندگان شامل اخذ كمیسیون اضافی، عدم پرداخت كرایه و سوء استفاده از كارت هوشمند رانندگان بوده است.

نظر شما