شناسهٔ خبر: 55769 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منتشر کرد:

گزارش رسمی حادثه تصادف تانکر حمل سوخت و اتوبوس مسافربری در سنندج

تصادف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گزارش حادثه برخورد تانکر حمل سوخت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در شهرستان سنندج که ۱۱ کشته و ۹ مجروح بر جای گذاشت را پس از جمع‌بندی و اعلام نتیجه بررسی تیم کارشناسی اعزامی به محل وقوع حادثه، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پی حادثه دل‌خراش تصادف رانندگی در شهر سنندج و از دست رفتن تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان، ایران اسلامی داغدار شد‌.

 بر اساس این گزارش اتوبوس یادشده که از مبدأ سنندج به مقصد تهران حرکت کرده بود، حدود ساعت سه دقیقه بامداد پس از عبور از عوارضی شهرداری از پایانه خارج می‌شود و در دو بانده دکتر حسینی شهر سنندج، تانکر تریلر نفت‌کش ترانزیتی حامل سوخت مازوت با دریافت S.M.R مورخ ۱۳۹۷/۴/۱۹ که از مبدأ کشور عراق در معبر شهری شهرستان سنندج ، عازم بندر امام خمینی(ره) بود، به اتوبوس مذکور و چند وسیله نقلیه دیگر برخورد کرد و منجر به بروز حادثه گردید.

 این گزارش حاکی است در اثر برخورد تانکر با اتوبوس مذکور و واژگونی تانکر و جرقه حاصل و انفجار ایجادشده، هر دو خودرو دچار آتش‌سوزی شدند که بنا بر اعلام اورژانس ، متأسفانه منجر به فوت ۱۱ نفر و مجروح شدن ۹ نفر از هم‌وطنانمان شد که آسیب دیدگان برای مداوا ، دریافت خدمات درمانی و طی مراحل درمان به بیمارستان کوثر سنندج انتقال یافتند.

شایان‌ذکر است بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هر دو راننده تانکر و اتوبوس دارای مدارک رسمی و صلاحیت‌های شغلی لازم بوده‌اند و وسایل نقلیه مورد اشاره نیز دارای معاینه فنی بوده‌اند.

 بر مبنای این گزارش با تشکیل جلسات و نشست‌های مکرر از نخستین ساعات بروز حادثه با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط ، موضوع در دست بررسی است که با نهایی شدن نتایج، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظر شما