شناسهٔ خبر: 55773 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل استان ها:

شهرستان حاجی آباد اصلی ترین شاهراه ترانزیت کشور/ آغاز توزیع لاستیک مورد نیاز ناوگان جاده‌ای گلستان/ تبلور حمل و نقل ترکیبی در گیلان با اتصال ریل به بندر انزلی

گزارش آخر هفته گزارش آخر هفته گزارش آخر هفته در هفته‌ای که گذشت بیشتر در حوزه دریایی و جاده ای بود و در این دو حوزه در بخش دریا و حمل و نقل آن نگاه ویژه به سرمایه گذاری بخش خصوصی از مهم ترین اخبار هفته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گزارش آخر هفته در هفته‌ای که گذشت، اخبار  بیشتر در حوزه دریایی و جاده ای بود و در این دو حوزه در بخش دریا و حمل و نقل آن نگاه ویژه به سرمایه گذاری بخش خصوصی از مهم ترین اخبار هفته بود. در این راستا تاکید ویژه ای روی بحث گردشگری دریا صورت گرفت که در این خصوص یکی از راهکارهای درنظر گرفته شده برای آن اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران در این حوزه است.

اردبیل

مدیرکل راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پروژه‌های در دست اجرای شهرستان خلخال- کوثر- نیر- نمین و اردبیل بازدید کرد.

در بازدید اکبری مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور که با حضور محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی این استان و هیات همراه انجام گرفت، اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان و همچنین جلساتی که در تهران و با حضور استاندار محترم این استان و مدیرکل راه و شهرسازی تشکیل شد جهت بازدید از پروژه‌های در دست اجرای مرتبط با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان حاضر شده است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در سه ماه اول سال جاری ۸۵۰ هزار تن بار در استان جابجا شده است.

علی رحمتی در بازدید از شهرک حمل و نقل اردبیل با بیان اینکه در این مدت ۶۴ هزار فقره بارنامه صادر شده، افزود: گندم، آب معدنی، گازوئیل، سیب زمینی، آرد، سیر و انواع تخته بیشترین کالاهای جابجا شده فصل بهار است.

عضو شورای اداری استان اردبیل از فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون با عمر میانگین ۱۸ سال در استان خبر داد و گفت : سالانه ۳ میلیون تن بار در استان توسط رانندگان تلاشگر این شرکت ها جابجا می شود.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اردل- دوپلان خبر داد.

داریوش حسینی در خلال بازدید از پروژه احداث راه اردل به دوپلان (گرمیزه)؛ ضمن اعلام این خبر افزود: با احداث جاده اردل- دوپلان گردنه حادثه‌خیز باجگیران که در مسیر شهرکرد به خوزستان واقع گردیده حذف خواهد شد.

مازندران

مدیر بندر امیرآباد گفت: پیش بینی می کنم که تا پایان سال جاری میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر به بیش ۱۲۵۰ میلیارد تومان برسد.

سیاوش رضوانی درباره حضور سرمایه گذاران در بندرامیرآباد افزود: تا پایان سال جاری میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر به ۱۲۵۰ میلیارد تومان می رسد. حدود ۵۰ درصد سرمایه گذاری ها انجام شده و مابقی هم در حال انجام است. امیدواریم  میزان سرمایه‌گذاری ها افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: مزیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر برای احداث کارخانههای تولیدی این است که بندرامیرآباد به بنادر نسل سومی تبدیل میشود و از نظر کالای صادراتی و ترانزیتی موقعیت بندر را پایدار نگاه می‌دارد تا میزان کالای صادراتی خود را با وجود این کارخانه ها توسعه دهد.

همچنین طرح گشت های تابستانی جستجو و نجات دریایی در بندر نوشهر آغاز شد.

ابوطالب گرایلو؛ معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران افزود: با آغاز مسافرت های تابستانی و ورود هموطنان و گردشگران به استان مازندران طرح گشت های تابستانی جستجو و نجات دریایی در بندر نوشهر آغاز شد.

مدیرکل بنادرودریانوردی استان مازندران از برگزاری نشست کارگروه یکپارچه سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) بنادر کشور از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ تیرماه در بندر نوشهر خبر داد.

محمدتقی انزان پور با اعلام این مطلب افزود: این کارگروه با حضور نمایندگانی از بنادر شهید رجایی ، امام خمینی(ره)، امیرآباد، نوشهر، خرمشهر و سازمان مرکزی با هدف یکپارچه سازی اسناد و همگام سازی روند پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در کلیه بنادر کشور  تشکیل شده است.

لرستان

در سه ماهه نخست امسال تعداد ناوگان اتوبوس استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱درصد رشد داشته است.

عباس شرفی، مدیرکل استان لرستان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان خرداد ماه، تعداد اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری لرستان به ۲۳۹دستگاه افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با ۱۱درصد رشد همراه گردیده است.

وی افزود: در سه ماهه ۹۷، یکهزار و ۳۱۹دستگاه انواع اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ در ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری لرستان فعال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

هرمزگان

عملیات اجرایی ۳ پروژه عمرانی در شهر بندرعباس با اعتباری بیش از ۵۷ میلیارد تومان و با محوریت ساماندهی مسیرهای مواصلاتی شهر بندرعباس آغاز شد.

" غلامحسین شیری " در حاشیه این آئین که با حضور استاندار، فرماندار و نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: این طرح‌ ها در مجموع با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

شیری افزود: اصلاح خروجی شرق بندرعباس به طول دو و نیم کیلومتر و با اعتبار بیش از ۹ میلیارد تومان از جمله این پروژه هاست که در دست بررسی واجراست.

همچنین سومین جلسه راهبردی اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات فرمانداری حاجی آباد برگزار شد.

داریوش باقرجوان در سومین جلسه راهبردی اقتصاد مقاومتی که با حضور هاشمی تختی نماینده مجلس شورای اسلامی، حیدری معاون امور اقتصادی پشتیبانی و توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری –مدرس معاون امور عمرانی استانداری –فرماندار و امام جمعه شهرستان حاجی آباد و سایر مدیران و روسای دستگاههای اجرایی استان و شهرستان در روز یکشنبه مورخ ۱۷ تیرماه سالجاری در سالن اجتماعات فرمانداری حاجی آباد برگزار شد، گفت:

روکش آسفالت محور دهستان به گیس بطول ۲۰ کیلومتر محور حشمبلم بطول ۵.۶ و روکش راه روستایی تل قلعه به شهدادی بطول ۴ کیلومتر نیاز به تامین اعتبار دارد که امید دارم با همکاری و مشارکت فرمانداری شهرستان حاجی آباد، بودجه ها تامین و کار این پروژه ها هر چه زودتر آغاز شود.

در ادامه رئیس اداره مسافر استان هرمزگان از صدور اولین پروانه فعالت شرکت اجاره خودرو در این استان خبر داد.

محسن کامرانی رئیس اداره مسافر اعلام نمود صدور اولین پروانه فعالت شرکت رنت کاریا همان اجاره خودرو با نام توسعه اندیس سپند (برند یورپکا) در استان هرمزگان صادر گردیده است .

کامرانی گفت : رنت کار یا اجاره خودرو (کرایه خودرو و یا اجاره ماشین بدون راننده )، شرکتی است که خودرو را برای مدت کوتاه یا بلند مدت در اجاره مشتریان قرار می دهد و با داشتن تعدادی خودرو با مقاصد مشخص همچون ترانسفر فرودگاهی ، ترانسفر هتل، امور اجلاسی، تشریفات و مراسم خاص و حتی سفرهای بین شهری، سرویس دهی به نقاط دور اقدام می نماید.

در ادامه رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر سرزده و بدون اطلاع قبلی به استان هرمزگان جهت رسیدگی به مطالبات رانندگان و رصد وضعیت آخرین اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از پایانه بار و شهرك حمل‌ونقلی استان بازدید کرد و در جمع رانندگان به گفتگو مستقیم با آن‌ها پرداخت.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به همراه عضو هیئت عامل این سازمان در سفر سرزده و بدون اطلاع قبلی به استان هرمزگان جهت رسیدگی به مطالبات رانندگان و رصد وضعیت آخرین اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از پایانه بار و شهرك حمل‌ونقلی استان بازدید و در جمع رانندگان به گفتگو مستقیم با آن‌ها پرداخت.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی بالغ بر ۵۶۷ هزار TEU كانتینر طی سه ماهه اخیر در بندر شهید رجایی خبر داد.

"اله مراد عفیفی پور" با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال ۹۷ تا آغاز تیر ماه جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی ۳ ماهه، در مجموع ۵۶۷ هزار و ۴۲۱ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی بالغ بر ۱۰۵ هزار TEU کانتینر صادراتی با رشد ۱۲.۵ درصدی و ۱۴۶ هزار TEU کانتینر وارداتی با كاهش ۱۹.۴ درصدی در این بخش طی ۳ ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

در ادامه خبرهای مهم استان هرمزگان در این هفته رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری بیش از ۱.۷ میلیون تن انواع كالا نفتی و غیر نفتی و ترابری ۴.۲ میلیون نفر – سفر در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس طی سه ماهه اخیر خبر داد.

" علی اشتری " ضمن تشریح آمار عملكرد بنادر قشم طی دوره زمانی سه ماهه نخست سال ۹۷ اظهار داشت: طی این مدت، یك میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۴۳ تن  انواع كالاهای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد .

خوزستان

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: گردشگری دریایی به‌عنوان یک پتانسیل بالقوه موجود در منطقه، راهکار ایجاد اشتغال در شهرستان خرمشهر است.

محمد محسنی با بیان اینکه خوزستان با برخورداری از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، یکی از محروم‌ترین نقاط گردشگری دریایی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه باوجود جاذبه‌های فراوان و فرصت‌های بی‌بدیل گردشگری، صنعت پرجاذبه گردشگری دریایی در خوزستان مورد غفلت واقع شده است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در سه‌ماهه نخست سال ۹۷ بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان جابه‌جا شده‌اند.

غلام عباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اعلام این خبر گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری یک‌میلیون و چهارصد و پانزده هزار و پنج مسافر از طریق اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد ۹۲۱هزار و ۱۱۸ مسافر درون استان و ۴۸۰هزار و ۴۳۹ مسافر برون استان بوده‌اند که این تعداد مسافر از طریق ۲۳۲۰۰۲ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.

در ادامه در کارون با هدف پهلوگیری شناورهای مسافربری ٦ پست اسکله تفریحی و گردشگری ایجاد می شود.

محمد محسنی؛ مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با بررسی دقیق و شناسایی توانمندی های گردشگری دریایی قصد داریم ۶  پست اسکله تفریحی و گردشگری در کارون با هدف پهلوگیری شناورهای مسافربری ایجاد کنیم.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی در گردشگری دریایی ، آماده اعطای تسهیلات و پرداخت یارانه مستقیم است.

در ادامه خبرهای این هفته استان، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه اعتبارات مناسبی برای راه‌های روستایی اختصاص داده می‌شود که در این راستا نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی اعتبار ویژه‌ای برای خوزستان در نظر گرفته شد.

همایون یوسفی در حاشیه آئین کلنگ زنی ۴۵ کیلومتر راه روستایی بخش غیزانیه اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بودجه‌های سالانه به‌طورمعمول با توجه به نیاز کشور اعتبارات مناسب و قابل‌توجهی برای راه‌های روستایی اختصاص داده می‌شود و در این راستا برای خوزستان  نیز رقم‌های نسبتاً مناسبی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بخش غیزانیه که یکی از بخش‌های نفت‌خیز و گازخیز کشور است اما درعین‌حال محرومیت‌های زیادی دارد.

خراسان جنوبی

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: ۱۸ سامانه ثبت سرعت جدید در محورهای استان خراسان جنوبی فعال شد.

هادی بهمنی از فعال شدن ۱۸ سامانه ثبت سرعت جدید در محورهای استان خراسان جنوبی خبر داد.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، ادامه داد: در گذشته تعداد ۳۴ سامانه ثبت سرعت در محورهای استان فعالیت داشت که با پیگیری‌های مرکز مدیریت راه‌های استان این مقدار به تعداد به تعداد ۵۲ سامانه ثبت سرعت ارتقاء یافت که غالب این سامانه‌ها، قابلیت ثبت سرعت متوسط را علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، را دارا است.

در ادامه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از آمادگی ۲۵ باب مجتمع خدماتی رفاهی استان جهت خدمات رسانی مطلوب به مسافرین تابستانی در استان خبر داد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، از انجام اقدامات لازم در ۲۵ باب مجتمع خدماتی رفاهی استان به منظور کسب آمادگی لازم برای خدمات رسانی مطلوب به مسافرین تابستانی خبر داد.

جعفر شهامت، افزود: با توجه به فرارسیدن سفرهای تابستانی و افزایش حجم سفرهای استانی و برون استانی تلاش داریم تا سطح خدمات در این مجتمع‌ها ارتقاء یابد.

زنجان

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سالجاری بیش از ۳۳۴هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در استان جابجا شده‌اند.

حمید سلمانیان  افزود: دراین مدت  ۱۲۵ هزار سفر توسط ۸۳۹ دستگاه ناوگان حمل ونقل جاده ای مسافراستان زنجان به ثبت رسیده است .

رییس اداره مسافر تصریح کرد: در حال حاضر ۳۹ شرکت حمل ونقل مسافردراستان زنجان فعال هستند و تعداد ۴۷۵ دستگاه سواری کرایه با عمر متوسط ۱۰ سال ، ۲۰۰ دستگاه  مینی‌بوس با عمر متوسط ۲۷ سال ، تعداد ۱۶۴ دستگاه اتوبوس با عمرمتوسط  ۸ سال  و ۶۴ دستگاه اتوبوس VIP کار جابجایی مسافرین در استان را انجام می دهند.

اصفهان

در بازدید یك روزه معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی، از پروژه های شهرستان های فلاورجان، برخوار و دولت آباد و شاهین شهر بازدید و بر تامین منابع مالی و تسریع در به بهره برداری رسیدن پروژه ها تاكید شد.

امیر امینی در ابتدا با حضور در شهرستان فلاورجان  با حضورحجت الاسلام موسوی لارگانی نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان از پروژه پلهای آبنیل، طاد و بهاران بازدید نمود و گفت: عدم پرداخت مطالبات پیمانكاران باعث به تعویق افتادن این پروژه ها شده كه با تامین منابع لازم و پرداخت نقدینگی به پیمانكار امید است تا پل آبنیل ظرف ۵ ماه آینده با تسریع در امور توسط پیمانكار به بهره برداری برسد.

گلستان

رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند به دلیل وجود دو جزیره آشوراده و میان کاله در این منطقه به بهترین شکل در حوزه گردشگری دریایی ورود کنند.

اله یار اسعدی با اشاره به اینکه استان گلستان دارای ۱۳۱ کیلومتر نوار ساحلی است، اظهار کرد: بنادر گز و ترکمن از جمله بنادر تفریحی و توریستی به شمار می روند و به مسافران داخلی و خارجی خدمات گردشگری ارائه می کنند.

وی ادامه داد: دو بندر گز و ترکن با دریای خزر ۱۲ کیلومتر فاصله دارند و این درحالی است که بندر سبز خزری در منطقه گمیشان مستعد ساخت بندری است که مستقیما به دریایی خزر متصل شود.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه بر اساس مکان یابی صورت گرفته در سال ۱۳۹۳ و انجام فاز ۱ مطالعات، امکان برون سپاری ساخت اسکله در بنادر شمالی وجود دارد، گفت: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی آماده است تا برون سپاری ساخت اسکله بندر سبز خزری را به منظور گردشگری دریایی در دستور کار قرار دهد.

در ادامه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل از نیمه دوم تیرماه جاری با نرخ مصوب دولتی در مراکز پیش بینی شده، توزیع می‌شود.

ایوب میرشاهی در این خصوص گفت: مالکین ناوگان باری و مسافری استان فقط می‌توانند از طریق دریافت حواله از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، لاستیک مورد نیاز ناوگان خود را تامین کنند.

فارس

استاندار فارس به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران حوزه راه استان از روند عملیات اجرایی پروژه بزرگراه دشت ارژن- تنگ ابوالحیات بازدید کردند.

تبادار در این بازدید در جریان روند پیشرفت این پروژه راه‌سازی قرار گرفت.

البرز

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز عملیات بهسازی و لکه‌گیری آسفالت در محورهای اصلی و شریانی استان البرز به‌منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور انجام می‌شود.

همت الله بابازاده، رئیس اداره نگهداری راه‌های این اداره کل از آغاز عملیات بهسازی روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی استان البرز خبر داد.

وی گفت: به‌منظور استفاده هرچه بهتر کاربران از جاده‌های استان البرز عملیات بهسازی آسفالت محورهای شریانی و اصلی استان البرز آغاز شده و در لاین جنوبی آزادراه قزوین -کرج تاکنون عملیات لکه‌گیری به طول ۱۴ کیلومتر انجام شده و در صورت تأمین اعتبار روکش آسفالت نیز انجام می‌شود.

قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: برای ایجاد همپوشانی قطار پرسرعت و خطوط متروی قم، ایستگاه قطار پرسرعت در منطقه جمکران ساخته می‌شود.

محسن بهشتی در جلسه‌ای با حضور مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی در خصوص تصمیم‌گیری نهایی ایستگاه قطار پرسرعت گفت: با توجه به عبور این قطار در حدفاصل بلوار خلیج‌فارس و بلوار پیامبر اعظم (ص) و نقطه تبادل با خطوط A و B مترو، ایستگاهی در نزدیکی جمکران ساخته می‌شود تا هم شهروندان قم و هم زائران حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به آن دسترسی داشته باشند.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای ایمنی موتورسواران در استان خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی در سه شهرستان استان برگزار می‌شود.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: در این دوره آموزشی بیش از ۵۰۰ راکب موتور سیکلت از روستاهای شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین حضور یافته و موارد ایمنی استفاده از این وسیله نقلیه را فرا می‌گیرند.

وی افزود: این دوره آموزشی در  مراکز شهرستان‌های مزبور برگزار می‌شود.

همدان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابجایی بیش از یک میلیون مسافر در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

مصطفی پناهنده در گفتگویی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و ۲۲۹ هزارو ۳۶۰ مسافر در سفر‌های برون استانی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه پارسال(سال ۹۶) یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۲۳ مسافر جابجا شدند، افزود: امسال میزان جابجایی مسافر ۱۱ درصد کاهش داشته است.

مرکزی

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از آموزش قوانین و مقررات ایمنی به ۸۰۰ کاربر ماشین‌های کشاورزی در استان خبر داد و گفت: تصادف با ماشین‌های کشاورزی یکی از انواع تصادفاتی است که منجر به آسیب‌دیدگی و مرگ می‌شود لذا این آموزش‌ها باهدف کاهش این تصادفات در استان صورت می‌گیرد.

محسنی با تأکید بر اصول ایمنی در کار با ماشین‌های کشاورزی افزود: عدم توجه کاربران به قوانین و مقررات در سال‌های اخیر منجر به بروز سوانح در سطح جاده‌های استان شده است چراکه کاربران بدون چراغ در جاده حرکت می‌کنند و یا تعادل بار و وسیله نقلیه آن‌ها وجود ندارد.

وی بابیان اینکه می‌توان با آموزش‌ها از بسیاری از این حوادث پرهزینه اجتناب کرد، افزود: این ادوات  حق ورود به آزادراه را ندارند و تردد آن‌ها در شب نیز به دلیل نداشتن تجهیزات موردنیاز مانند چراغ و چشمک‌زن، باعث بروز سانحه می‌شود.

نظر شما