شناسهٔ خبر: 55821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بروجردی مطرح کرد؛

انصافاً شغل رانندگی سخت و زیان‌آور است/ مقابله با دلالان و مسافربرهای شخصی پیگیری می‌شود

جلسه در جلسه‌ای با حضور علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، مشکلات و مطالبات شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر و رانندگان این شهرستان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای لرستان، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خاطرنشان کرد: انصافا شغل رانندگی سخت و زیان‌آور است مجلس باید در زمینه مطالبات صنوف حمل‌ونقل به مسئولیت‌های خود عمل کند در بحث ضرورت وجود جایگاه مناسب پایانه بار ۱۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است که امیدواریم با ورود سرمایه‌گذار و همکاری و همدلی صنوف حمل‌ونقل نهایی شود.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل مسافر نیز بحث مقابله با دلالان و مسافربرهای شخصی به‌طورجدی پیگیری می‌شود و نگرانی شرکت‌های مسافربری باید به‌سرعت و با ورود سخت‌گیرانه پلیس حل شود.

بروجردی ایجاد دوربرگردان مناسب و استاندارد در ورودی پایانه مسافربری توسط دستگاه‌های متولی را خواستار شد.

وی با تأکید بر مقوله ایمنی و لزوم کاهش تلفات جاده‌ای افزود: برای احداث زیرگذر و ایجاد راه دسترسی مناسب در مقابل پادگان فنی مهندسی بروجرد نیازمند کار مشترک راهداری و این پادگان هستیم.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز گفت: از ابتدای خردادماه سال جاری شاهد اعتراض رانندگان در کشور بودیم که مشکلات و درخواست‌های آنان در سطح وزارتخانه‌ها، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

شرفی افزود: از مهم‌ترین مشکلات رانندگان و صنوف حمل‌ونقل می‌توان به عدم تناسب قیمت بارنامه‌ها با شرایط اقتصادی موجود، خدمات بیمه‌ای محدود و نامناسب و وجود واسطه‌ها در حمل‌ونقل اشاره کرد.

وی تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمام‌وقت پیگیر حل مشکلات رانندگان است و تا حد ممکن در این زمینه تلاش می‌کند.

مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان از اقدامات مثبت این اداره کل برای پاسخگویی به مطالبات رانندگان خبر داد و گفت: برای تأمین چهار مطالبه مهم رانندگان تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمه تکمیلی، اعمال قانون سخت و زیان‌آور بودن برای شغل رانندگی با شرایط خاص، منتفی شدن افزایش حق بیمه و تأمین لاستیک و لوازم‌یدکی باقیمت مناسب در دو ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی حاصل شد و اقدامات مثبتی در استان لرستان صورت گرفت.

معاون حمل‌ونقل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای لرستان برخورد جدی با شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف در کمیسیون ماده ۱۲، تعطیلی یکی از شرکت‌های متخلف در بروجرد، تشدید نظارت بر وضعیت ظاهری و امکانات شرکت‌های حمل‌ونقل را به‌عنوان بخشی از اقدامات انجام‌شده برشمرد.

وی با بیان اینکه در کشور رانندگان به عنوان متصدی حمل‌ونقل محسوب می‌شوند، گفت: تضاد بین قوانین و شرایط جاری سبب اجحاف در حق رانندگان شده است و شرکت‌های حمل‌ونقل فقط نقش ثبت بارنامه را دارند که ضرورت دارد در قوانین جدید بازنگری صورت گیرد.

ملکی صادقی اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای حمایت از رانندگان برنامه‌هایی از قبیل ایجاد بازارگاه‌های الکترونیکی و حذف فیزیکی بارنامه‌ها را در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: اوایل خرداد امسال فرم صورتحساب هزینه‌های مترتب بر بارنامه طراحی و به شرکت‌های حمل‌ونقل کالا ابلاغ شده است و همه شرکت‌ها ملزم به استفاده از کارت‌خوان و ارائه صورتحساب همراه با بارنامه هستند.

معاون حمل‌ونقل راهداری وحمل ونقل جاده‌ایلرستان گفت: شهرستان بروجرد از نظر حمل‌ونقل بار وضعیت خاصی دارد زیرا یک‌سوم رانندگان بار استان به تعداد ۵ هزار نفر در قالب ۱۴ شرکت حمل‌ونقل در این شهرستان فعالیت دارند.

وی بر ضرورت احداث پایانه بار و شهرک حمل‌ونقل متناسب با نیاز این شهرستان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر پایانه بار شایسته این شهرستان وجود ندارد که امیدواریم هرچه زودتر با ورود نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مکان‌یابی مناسب انجام شود و با مشارکت بخش خصوصی شاهد احداث پایانه بار بروجرد و ساماندهی و تجمیع بار باشیم.

ملکی صادقی گفت: در حال حاضر بحث محاسبه قیمت حمل بار با معیار تن-کیلومتر و تعیین نرخ بر اساس شرایط جغرافیایی در دستور کار است همچنین درزمینهٔ تحویل لاستیک با نرخ مصوب دولتی، از روز شنبه ۲۳ تیرماه با همکاری صنعت، معدن و تجارت حواله لاستیک توزیع خواهد شد.

در این جلسه که معاونان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، رئیس اداره کالا، نمایندگان صنوف حمل‌ونقل و رانندگان بروجرد حضور داشتند، مطالبات فعالان این عرصه مطرح و بررسی شد.

نظر شما