شناسهٔ خبر: 5583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احتمال بارش برف در جاده‌هاي كوهستاني گلستان

تلاش راهداران برای بازگشایی محورهای برفگیر / عکس: اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان اعلام كرد: با ورود سامانه سرد و ناپايدار جوي از اواخر امشب (يكشنبه) به استان، احتمال ريزش برف در جاده هاي كوهستاني استان مورد انتظار است.

 به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "عادل مصدقي" درگفت و گويي خبري، گفت: به همين منظور و به دلیل بارش ها و آب گرفتگی احتمالي معابر عمومی در استان،توصيه مي شود كه مردم آمادگی لازم برای شرایط جدید جوی و بويژه تردد در محورهاي كوهستاني را در ايام تعطيلات نوروزي داشته باشند.

 

مصدقي با بيان اينكه وضعيت ناپايدار جوي تا بامداد سه شنبه چهارم فروردين ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت، گفت: علي رغم استقرار راهداران و عوامل راهداري در راهدارخانه هاي كوهستاني استان و آماده باش براي بازگشايي محورها و ايمن سازي تردد مسافران، اما از رانندگاندرخواست مي شود كه حتي الامكان از مسيرهاي جايگزين ديگر براي رسيدن به مقصد، استفاده كنند و از تردد در محورهاي كوهستاني بپرهيزند.

 

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان با اشاره به وضعيت ترافيك محورهاي استان در دو روز گذشته اظهاركرد: در نخستين روز از فصل بهار شاهد ترافيكي روان و عادي در محورهاي استان بوديم اما در روزهاي پاياني اسفند، ترافيكي نيمه سنگين و سنگين در محورهايمنتهي به استان خراسان رضوي و مشهد مقدسبوجود آمد.

به گفته مصدقي، اوج ترافيك جاده هاي استان در روزهاي پاياني سال بين ساعات ۱۶ تا ۱۹ عصر و حد فاصل محور گاليكش به جنگل گلستان گزارش شده است.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه چهار هزار و ۸۴۲ كيلومتر آن در حال حاضر تحت پوشش طرح راهداري ويژه نوروزي قرار دارد. 

نظر شما