شناسهٔ خبر: 55840 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختری مطرح کرد؛

۴ نقطه حادثه‌خیز استان مرکزی روشن شد

علیرضا اختری معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، رفع نقاط حادثه‌خیز استان را اولویت این اداره دانست و گفت: در این راستا ۴ نقطه حادثه‌خیز استان با تلاش اداره ایمنی راه و حریم روشن شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علیرضا اختری افزود: تقاطع ازنوجان در محور خمین_ محلات به طول ۷۰۰ متر، تقاطع شیرین‌آباد در محور فرمهین_ خنجین به طول ۵۰۰ متر، تقاطع فرنق در محور خمین_ الیگودرز به طول یک هزار متر و پیچ حادثه‌خیز محمودآباد در محور آشتیان_ راهجرد به طول ۷۰۰ متر از ابتدای سال تاکنون احداث روشنایی آن‌ها انجام شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی تکمیل روشنایی محور اراک - فرمهین خبر داد و گفت: روشنایی این محور به طول پنج کیلومتر انجام می‌شود.

اختری با اشاره به تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی جاده‌های استان گفت: ۲۵۰ کیلومتر از روشنایی جاده‌های کل استان تعمیر و نگهداری شده است که ازجمله اصلاح کابل سرقت شده گردنه دخان به طول پنج کیلومتر و محور اراک_ بروجرد و توره_ ملایر طی این مدت انجام شده است.

معاون راهداری با اشاره به خط‌کشی محورهای استان تصریح کرد: خط‌کشی برخی محورهای شهرستان‌های استان با پنج اکیپ  طی سه‌ماهه اول سال انجام شده است.

وی افزود: ۳۵۰ کیلومتر از محورهای شهرستان ساوه، ۴۰۰ کیلومتر محور خمین، ۳۵۰ کیلومتر محور شهرستان اراک و ۲۰۰ کیلومتر در محور خنداب توسط این پنج اکیپ خط‌کشی شده است.

اختری با بیان اینکه گاردیل ها از واژگونی خودروها جلوگیری می‌کنند خاطرنشان کرد: در راستای ایمنی بیشتر در این مدت پنج کیلومتر از گاردیل های محورهای اراک_ قم، اراک_ بروجرد و ساوه_ تهران تعمیر شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵۰ متر تابلو اطلاعاتی در کل استان تعمیر شده است. و پنج هزار و ۵۰۰ عدد تابلوهای مسیر نما و تابلوهای اخطاری و انتظامی در جاده‌ها نصب شده است.

اختری با اشاره به اجرای شیارهای لرزاننده برای جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان و کاهش تصادفات جرحی و فوتی تصریح کرد: این شیارهای لرزاننده در نقاط پرحادثه مانند ساوه_ همدان (محور قدیم)؛ ساوه_ سلفچگان (قدیم ساوه_ تهران) و گردنه زالیان نصب شده است.

این مقام مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ایمن‌سازی ۴۵ دماغه خطرناک در سطح استان خبر داد و گفت: هفت پاسگاه استان نیز ایمن‌سازی شده‌اند

نظر شما