شناسهٔ خبر: 55867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رودباری خبر داد:

تمدید بیش از ۴ هزار کارت هوشمند رانندگان همدان

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال ۴ هزار و ۸۷۵ کارت هوشمند رانندگان استان همدان تمدید اعتبار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، محمد رودباری اظهار کرد: در این مدت همچنین ۲۱۴ کارت هوشمند برای رانندگان صادر و همچنین ۲۸۰ کارت نیز تعویض شده است.

وی از صدور ۴ هزار و ۵۱۴ کارت سلامت ویژه رانندگان استان خبر داد و افزود: این تعداد کارت سلامت برای ناوگان باری و مسافری استان صادر شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان با تأکید بر اینکه صدور بیمه‌نامه برای رانندگان منوط به دریافت کارت سلامت و کارت هوشمند است، ابراز کرد: توجه به کنترل سلامت جسمی رانندگان در دوره‌های زمانی مختلف بسیار ضروری است و می‌تواند در کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش بهره‌وری شاغلان این حرفه تأثیرگذار باشد.

رودباری در ادامه برپایی دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری ۲۹۳ نفر از رانندگان باری در قالب ۷ هزار و ۳۹۶ نفر ساعت و ۲۸ نفر از رانندگان مسافری استان در قالب ۵۸۸ نفر ساعت آموزش‌های بدو خدمت را گذرانده‌اند.

وی یادآور شد: ۵۰ نفر از رانندگان استان نیز در قالب ۳۰۰ نفر ساعت در دوره‌های آموزشی حمل مواد خطرناک شرکت کرده‌اند.

گفتنی است، رانندگان برای اخذ کارت هوشمند باید پس از ارائه مدارکی همچون معرفی‌نامه تأمین اجتماعی، کارت سلامت، صلاحیت فردی، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سیکل، گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه، دارا بودن مدرک کلاس‌های آموزشی و غیره به انجمن صنفی رانندگان مراجعه کرده تا پس از ارائه مدارک و مستندات مربوطه در بخش حمل‌ونقل فعالیت کنند.

نظر شما