شناسهٔ خبر: 55876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مبارک قدم مطرح کرد؛

شتاب مضاعف در ساخت و توسعه راه‌های اصلی شهرستان خوی

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امسال ۸.۵ کیلومتر از تعریض و بهسازی محور خوی- ایواوغلی، ۷.۵ کیلومتر از محور خوی- قطور- رازی از سمت پایانه مرزی رازی و ۱۳ کیلومتر از بزرگراه خوی- سلماس اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی شهرستان خوی گفت: امسال برنامه‌ریزی شده که ۸.۵ کیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی جاده خوی- ایواوغلی تکمیل شود.

ابراهیم مبارک قدم با اشاره به موقعیت شهرستان خوی و نقش کلیدی آن در توسعه حمل‌ونقل شمال استان ادامه داد: طولانی بودن مراحل آزادسازی حریم باعث شد که پروژه تعریض و بهسازی جاده خوی- ایواوغلی از برنامه زمان‌بندی عقب بماند و در حال حاضر روند اجرای این پروژه مطلوب است.

وی نقش پروژه تعریض محور خوی- قطور- رازی و تبدیل به راه اصلی این محور را در افزایش ظرفیت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر پررنگ دانست و تصریح کرد: مطالعات ۵۰ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده و در حال حاضر عملیات راه‌سازی در هفت و نیم کیلومتر از سمت پایانه مرزی رازی در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود ۱۳ کیلومتر از طرح ساخت بزرگراه خوی– سلماس که به‌تازگی در طرح کریدور غرب کشور قرار گرفته به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه امسال احداث و آسفالت ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی در دست اجراست، گفت: زیرسازی و احداث محورهای روستایی براساس اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها انجام می‌شود و نامین اعتبار آسفالت و قیر نیز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.

این مقام مسئول یادآور شد: طبق توافقات با مسئولان شهرستان خوی امسال ۴۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان مطالعه و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نظر شما