شناسهٔ خبر: 55886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احمدی خطیر خبر داد:

نصب ۲۱۰۰ تابلوی استیل در حاشیه بزرگراه دماوند- فیروزکوه

شورش احمدی خطیر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دماوند از نصب ۲۱۰۰ تابلوی استیل فلکس در حاشیه بزرگراه دماوند- فیروزکوه، محورهای فرعی و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، شورش احمدی خطیر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ترمیم و بهسازی راه های اصلی و روستایی شهرستان دماوند اظهار کرد: طی چند ماه گذشته بیش از ۶ کیلومتر ترمیم روکش آسفالت بزرگراه دماوند- فیروزکوه در محدوده های آئینه ورزان، گردنه سرهار، گلاهک، سیدآباد، محدوده پل دلیچایی، اوزنه، جابان و سربندان انجام شده است.

وی با بیان اینکه آسفالت ۵ کیلومتر راه روستایی نیز به اتمام رسید، گفت: این میزان مربوط به روستای اچونک، گرم آبسرد و مقانک است که به صورت کلی و در قالب لکه گیری انجام شده و ۹ کیلومتر دیگر نیز در شرف عقد قرارداد می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این میزان، بیش از ۵۰۰ تن آسفالت نیز به دهیاری‌ها، شوراها، جهت آسفالت محورهای روستایی و شهری اختصاص یافت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دماوند در ادامه به نصب بیش از ۲۱۰۰ تابلوی استیل فلکس در حاشیه بزرگراه دماوند- فیروزکوه، محورهای فرعی و روستایی، تعویض و نصب بیش از ۱۰۰ چراغ چشمک زن در دوربرگردان‌ها و دماغه‌ها و کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان باری و مسافربری اشاره کرد.

وی همچنین در ارتباط با اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط این اداره، بیان کرد: اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها، توزیع اقلام ایمنی به دانش آموزان و مدارس، اجرای طرح توسعه فرهنگی و ارتقاء ایمنی راکبین موتورسیکلت و اهدای بیش از ۳۰۰ عدد کلاه و اقلام ایمنی از جمله اقدامات فرهنگی این اداره بوده است.

این مقام مسئول درخصوص فعالیت‌های در دست اقدام نیز گفت: تکمیل پروژه روشنایی محدوده سربندان و پیگیری روشنایی محدوده سیدآباد و کمربندی جنوبی بومهن در سال جاری انجام می شود.

احمدی خطیر در خصوص عملیات راهداری افزود: آشکارسازی نقاط پرحادثه، علف تراشی، تسطیح و رگلاژ شانه راه، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه، قنو زنی جهت هدایت آبهای سطحی، لکه گیری و آسفالت از جمله اقدامات این اداره در ماه های اخیر بوده است.

وی اظهار کرد: بازگشایی و تنقیه پل‌ها، پاکسازی و تنقیه پل‌های بزرگ، رنگ آمیزی نرده پل‌ها و حفاظ‌های جانبی، جلوگیری از فعالیت دست فروشان در حاشیه راه‌ها، نصب علائم ایمنی و ترافیکی در محورها و مقاطع پر حادثه، تعمیر گاردریل‌ها و علائم معیوب، پاکسازی دیوار نویسی‌ها، شستشوی تابلوها و علائم، تنظیف پارکینگ‌ها از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در سال جاری است.

شهرستان دماوند بیش از ۳۸۰ کیلومتر راه شهری و روستایی دارد، این شهرستان با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر در ۴۵ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است.

نظر شما