شناسهٔ خبر: 55887 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

رگبار پراکنده باران در شمال و شمال غرب کشور همراه با روند کاهشی دما/ پایتخت گرم‌تر می‌شود/ مواج و متلاطم بودن خلیج‌فارس طی سه روز آینده

هوا شناسی - آفتابی براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی و همچنین نقشه‌های پیش‌یابی به سبب عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، امروز در مناطق شمالی در ساعات بعدازظهر به سبب افزایش و رشد ابر، بارش پراکنده باران همراه با وزش باد را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرازی، براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی و همچنین نقشه‌های پیش‌یابی به سبب عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، امروز در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعات بعدازظهر به سبب افزایش و رشد ابر، بارش پراکنده باران همراه با وزش باد را شاهد خواهیم بود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در همین مناطق در ساعات بعداظهر احتمال رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این پدیده استان‌های ساحلی دریای خزر استان گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز را هم در بر خواهد گرفت که همراه با کاهش نسبی دما رگبارهای پراکنده باران و وزش باد خواهد بود.

این روند کاهشی دما تا روز سه‌شنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و این مساله سبب می‌شود در این مدت در برخی مناطق در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید به ویژه در ناحیه زابل همراه با گردوخاک پیش‌بینی شود.

براساس نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی، از بعدزاظهر امروز یکشنبه و فردا دوشنبه شرق خلیج فارس متلاطم و مواج خواهد بود و این مساله روز سه‌شنبه در خلیج فارس در مرکز آن دیده خواهد شد.

تهران هم در ادامه روزهای آفتابی و گرم تابستانی خود طی سه روز آینده بازهم آسمانی صاف را شاهد خود بود که در بعضی از ساعات رشد ابر همراه با ورزش باد برای آن پیش‌بینی می‌شود.

دمای بیشینه در تهران امروز در ایستگاه مهرآباد ۳۹ درجه گزارش شد و فردا این میزان به ۴۰ درجه خواهد رسید. برای فردا صبح هم کمینه دمای تهران در مهرآباد ۲۸ و در شمیرانات ۲۶ درجه خواهد شد.

اهواز هم روز گذشته با ثبت بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان شد و پیش‌بینی می‌شود این عدد برای امروز این مرکز استان بازهم تکرار شود.

خنک‌ترین مرکز استان از لحاظ کمینه دما شهرکرد بود که امروز صبح دمای آن ۱۱ درجه بالای صفر شد.

در این میان کمترین بیشینه دما هم در بین مراکز استان به اردبیل اختصاص یافت که دمای ۲۸ درجه بالای صفر برای آن به ثبت رسید.

دمای سایر مراکز استان‌ را برای سه روز آینده می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما