شناسهٔ خبر: 55889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و نگهداری اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران خبر داد:

تأمین سه دستگاه دیزل ژنراتور دریایی/ ساخت قطعات تجهیزات بندری و كاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری در بندر نوشهر

محسن مصطفایی معاون فنی و نگهداری اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران از خرید سه دستگاه دیزل ژنراتور دریایی و ساخت قطعات تجهیزات بندری و كاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری در بندر نوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران،محسن مصطفایی با اعلام این مطلب افزود:به منظور ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری و در راستای پیروی از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، این اداره کل ،ساخت و بومی سازی قطعات جرثقیل‌ها، لیفتراک‌ها و کلیه ادوات بندری را در دستور کار خود قرارداده است.

وی افزود:در این راستا، قطعاتی چون جک استقرار جرثقیل A۳۰۰، هوزینگ ترموستات موتور و .... که در مجموع ۶۳ قلم قطعه در انواع مختلف طی سال ۹۶ با بیش از ۱۰۰۰ نفر-ساعت کار تخصصی طراحی و ساخته شد که در حال بهره برداری می باشد که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی و افزایش دانش فنی همکاران، این امکان نیز وجود دارد که دانش فنی کسب شده در اختیار سایر بنادر و سازمان‌ها قرار گیرد.

معاون فنی و نگهداری اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین از خرید سه دستگاه دیزل ژنراتور لایروب ارس خبر داد و گفت: به‌ منظور افزایش بهره وری و ارتقاء سطح ایمنی و افزایش طول عمر لایروب ارس، سه دستگاه دیزل ژنراتور دریایی شامل موتور دیزل با مشخصات AD۱۵۸TIF - DOOSAN مدل ژنراتور MECCALTE ۳۲۰ kVA دیزل ژنراتور کوپله فابریک شرکت GREENPOWER ایتالیا با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال خریداری شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت ژنراتورهای فعلی لایروب ارس و عدم امكان تعمیرات، ژنراتورهای جدید خریداری گردید كه وظیفه تأمین برق مورد نیاز شناور با توان هردستگاه ۳۲۰ kva برعهده خواهد داشتمصطفایی با بیان این که این اقدام براساس استاندارد‌های مؤسسات رده بندی (IACS) و الزامات كنوانسیون‌های بین المللی دریایی (IMO) صورت گرفته است اظهار داشت : با نظارت کارشناسان واحد فنی و مهندسی اداره كل، عملیات نصب و راه اندازی ژنراتورها به زودی آغاز خواهد شد .

نظر شما