شناسهٔ خبر: 55890 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در جلسه راه‌اندازی و آغاز فعالیت شهر جدید سیراف مطرح شد:

تشریح اهداف تشکیل و راه‌اندازی شهر جدید سیراف/ ضرورت تهیه برنامه‌ای مدون متناسب با شرایط منطقه‌ای در احداث نسل نوین شهرهای جدید

جلسه عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه راه‌اندازی و آغاز فعالیت شهر جدید سیراف بیان کرد: در راستای ارتقای کیفیت زندگی و هدفمند کردن شهرهای جدید باید برنامه‌ای مدون شده برای شهر جدید سیراف متناسب با موقعیت جغرافیایی، مطالعاتی و منطقه‌ای تهیه و مورد بهره‌برداری قرار گیرد چرا که این برنامه‌ها می‌تواند راهبرد و چراغ راهی برای احداث شهر جدید سیراف و جلب اعتماد مردم منطقه باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه راه‌اندازی و شروع فعالیت شهر جدید سیراف به ریاست فرماندار عسلویه و با حضور حسن روانفر عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، عبدی نژاد مدیر کل دفتر شهرسازی و معماری شهرهای جدید ، ایمانی مشاور مدیر عامل در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید، شعلی بر مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید، مقاتلی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در عسلویه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهردر ابتدای جلسه ضمن تشریح اهداف تشکیل و راه‌اندازی شهر جدید سیراف و ایجاد امکانات رفاهی اعم از ورزشی، بهداشتی خدماتی و زیربنایی در شهر جدید و استفاده عموم مردم منطقه از این امکانات و پیشرفت همه جانبه آن اعلام کرد: با توجه به اینکه پیش از این نام این شهر جدید، سیراف نامگذاری شده است و اهالی منطقه با این نام ارتباط مثبتی برقرار نمی‌نمایند، ما آمادگی کامل جهت تغییر نام سیراف با نظر اهالی و در نظر گرفتن نام درخور شأن شهروندان در این منطقه را داریم و اهالی می توانند در نامگذاری آن دخیل باشند.

روانفر نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کیفیت زندگی و هدفمند کردن شهرهای جدید باید برنامه‌ای مدون شده برای شهر جدید سیراف متناسب با موقعیت جغرافیایی، مطالعاتی و منطقه‌ای تهیه و مورد بهره‌برداری قرار گیرد چرا که این برنامه‌ها می‌تواند راهبرد و چراغ راهی برای احداث شهر جدید سیراف و جلب اعتماد مردم منطقه باشند.

وی همچنین در طول جلسه نسبت به همکاری با اهالی در خصوص ارائه خدمات و واگذاری زمین، تامین مسکن جوانان نیازمند و ساکنین روستاها براساس مقررات جاری اعلام آمادگی کرد.

در این راستا مشاور مدیر عامل در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید گزارش کاملی در خصوص مطالعات فرهنگی و اجتماعی که توسط دانشگاه علامه طباطبایی در حال انجام است را ارائه کرده و توضیحات لازم را ارائه کرد.

گفتنی است در این جلسه مدیر کل دفتر شهرسازی و معماری شهرهای جدید گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی آتی شهر جدید  که اجرای هر یک از این برنامه‌ها می تواند در رشد و شکوفایی و همچنین پیشرفت شهر جدید تاثیرگذار باشد را نیز ارائه کرد.

فرماندار عسلویه در ادامه با بیان اینکه هر دو طرف باید شفافیت لازم در تمامی زمینه‌ها و جلب رضایت و اعتماد یکدیگر را داشته باشند گفت: بدون شک ایجاد مشارکت‌های اجتماعی، تحکیم حقوق شهروندی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان بومی منطقه باید یکی از اهداف اولیه و اساسی احداث شهر جدید به شمار رود.

گفتنی است با توجه به صورت جلسه منتشر شده مواردی از جمله ایجاد کارگروه شهر جدید با عضویت شرکت عمران، فرمانداری و مسئولین منطقه چاه مبارک و بستان جهت ایجاد فضای اعتماد و همکاری در جهت پیشبرد اهداف، احداث زمین چمن مصنوعی چاه مبارک برای نوجوانان و جوانان در صورت تصویب و اخذ مجوز  و تشکیل جلسه پیگیری در ماه آینده مهمترین مصوبات این جلسه محسوب می‌شود./

نظر شما