شناسهٔ خبر: 55922 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

باران و کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه در سواحلی شمالی کشور تا چهارشنبه/ وزش بادهای شدید شمال غرب و شرق خلیج‌فارس

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌‌یابی هواشناسی و همچنین مدل‌های پیش‌بینی جو، امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و همچنین اوایل شب مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شاهد بارش پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهند بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌‌یابی هواشناسی و همچنین مدل‌های پیش‌بینی جو، امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و همچنین اوایل شب مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شاهد بارش پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهند بود.

این موضوع یعنی بارش باران‌های خفیف همراه با وزش باد و رعدوبرق در گیلان و مازندران هم وجود خواهد داشت و به جز امروز طی فردا و روز چهارشنبه هم احتمال ادامه این روند وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود در این مدت سواحل شمالی کشور کاهش دمای ۴ تا ۶ در جه را شاهد باشند.

در ادامه پیش‌بینی ها براساس مدل‌ها و نقشه‌های پیش رو هواشناسی، امروز به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، شرق خلیج فارس (بویژه جزایر و غرب تنگه هرمز) مواج خواهد بود و احتمال دارد ارتفاع امواج به یک تا یک و نیم متر برسد.

همچنین از امروز تا بعدازظهر سه شنبه دریای عمان به سبب وزش باد جنوب شرقی مواج خواهد بود و ارتفاع موج یک و نیم تا دو متر خواهد رسید.  از این رو توصیه می شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

‌در در جنوب کشور از امروز تا روز چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرقی هرمزگان انتظار رشد ابرهای همرفتی را داریم که این مساله احتمالا در ساعات بعدازظهر با شدت بیشتری صورت خواهد گرفت و همراه با وزش بادهای شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

شرق کشور هم همچنان درگیر وزش بادهای به نسبت شدید است و این موضوع در زابل همراه با خیزش گردوخاک پیش‌‌بینی شده است.

تهران هم امروز آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد داشت که از صبح در برخی مناطق پایتخت وزش باد را هم شاهد بودیم. همچنین دمای پایتخت امروز بیشینه ۴۰ درجه را به ثبت رساند.

دمای استان‌های کشور طی سه روز آینده را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما