شناسهٔ خبر: 55963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پرورشی خرم خبر داد:

آزادسازی ۱۱۸۰ کیلومتر از حریم راه‌های استان همدان

حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از آزاد سازی ۱۱۸۰ کیلومتر از حریم راه‌های استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم با اشاره به اینکه آزادسازی حریم راه‌ها در راستای رفع تصرف و تجاوز به حریم راهها و با هدف بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم جاده اجرایی شده است، اظهار کرد: ۸۰۰ کیلومتر از آزادسازی حریم راه های استان در محورهای اصلی و بقیه در محورهای فرعی و روستایی بوده است. 

وی افزود: به منظور ایمن سازی جاده‌ها و پیشگیری از ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرف حریم راه‌ها ۱۵۴ مورد از عواملی که حریم راه را مورد تعرض قرار داده بودند در این مدت متوقف شدند.

پرورشی خرم با اشاره به رسیدگی به درخواست‌ها و اعلام نظر مطابق با قانون، ابراز کرد: در این مدت همچنین تخریب ۱۰۰ مورد از ساخت و ساز‌های واقع در حریم راه‌ها با دستور قضایی نیز انجام شده است.

معاون راهداری استان همدان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۹۹ مورد صدور مجوز ساخت و ساز حاشیه راه ها طبق قانون ایمنی راه ها انجام شده است، گفت: صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز در محدوده يكصد متري بعد از حريم راه ها و خارج از آن بدون پيش بيني راه دسترسي ايمن و اخذ مجوز احداث از سوي متقاضيان ممنوع است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ایمنی راه‌ها، افراد قبل از انجام هرگونه عملیات منتهی به تخریب جاده و ساخت و ساز، درختکاری، زراعت، نصب و استقرار تابلو یا حفاری باید از وزارت راه و شهرسازی مجوز دریافت کنند.

پرورشی خرم اضافه کرد: با توجه به اهميت موضوع در صورت هرگونه تخلف و تجاوز به حريم راه، با افراد و موسسات متخلف برابر قوانين و مقررات برخورد خواهد شد.

گفتنی است، در مدت مشابه پارسال(سال ۹۶) نیز آزادسازی ۸۱۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی، توقف کار ۱۴۳ مورد، تخریب ۷۳ مورد و صدور مجوز ۲۱۶ مورد از حریم راه های استان همدان انجام شده است.

هم اکنون ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد که از این میزان ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۳۱۸ کیلومتر راه اصلی، ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بقیه راه روستایی است.

نظر شما