شناسهٔ خبر: 55975 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش۴ تا ۶ درجه دما در سواحل شمالی همراه با بارش پراکنده باران/ تهران از فردا خنک‌تر می‌شود/ شهرکرد خنک‌ترین ایستگاه کشور گزارش شد

آب و هوا براساس جداول و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امرز در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نقاطی از آذربایجان غربی، اردبیل و استان‌های ساحلی خزر به همراه خراسان شمالی شاهد رگبار باران، وزش باد و در برخی اوقات رعدوبرق خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس جداول و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امرز در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نقاطی از آذربایجان غربی، اردبیل و استان‌های ساحلی خزر به همراه خراسان شمالی شاهد رگبار باران، وزش باد و در برخی اوقات رعدوبرق خواهیم بود.

در این بین سواحل شمالی کشور هم هوایی خنک‌تر را تجربه کردند و در کنار شدت بارش باران در استان گیلان این استان‌ها ۴ تا ۶ درجه کاهش دما را احساس خواهند کرد.

روز گذشته اما دلگان در سیستان و بلوچستان با ثبت دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه کشور گزارش شد و بعد از آن شهداد، بستک، بندر ماهشهر و پارسیان با دمای ۴۸ درجه بالای صفر دیگر ایستگاه‌های گرم کشور بعد از دلگان بودند.

برخلاف این ایستگاه‌های گرم کشور اما امروز شهرکرد با ثبت دمای کمینه ۱۰ درجه بالای صفر امروز خنک‌ترین ایستگاه کشور از نظر کمینه گزارش شد.

برای فردا چهارشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده در برخی نقاط گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و برخی نقاط آذربایجان غربی گزارش شده‌اند.

ضمن اینکه در جنوب کشور طی دو، سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، کرمان و شرق فارس برای ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی را شاهد خواهیم بود و انتظار رعدوبرق و وزش باد هم در این مناطق وجود دارد.

شرق و شمال شرق کشور هم شاهد وزش‌های بادهای شدید توام با گردوخاک خواهد بود. این مساله در برخی نقاط استان‌های سمنان، قم، اصفهان، مرکزی و تهران هم امشب می‌تواند وجود داشته باشد که با تند شدن وزش بادها، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود پدیده گردوخاک در برخی نقاط استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه هم در برخی ساعات مشاهده شود و دریای عمان هم براین اساس طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

برای تهران هم امروز آسمانی صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است و دمای بیشینه پایتخت امروز به ۴۱ درجه بالای صفر رسید. با این حال تهران از فردا خنک‌تر خواهد شد.

دمای استان‌های کشور طی سه روز آینده را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما