شناسهٔ خبر: 55979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جمالی خبر داد:

توزیع لاستیک با ارز دولتی در بین ناوگان جاده‌ای استان قم

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از آغاز نخستین مرحله از طرح توزیع لاستیک (با ارز دولتی و نرخ مصوب) در بین ناوگان جاده‌ای استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم درراستای اجرای سیاست‌های عدالت محور صنعت حمل‌ونقل کشور و به‌منظور تسریع در اعاده مطالبات به‌حق خادمان عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای (مالکان و رانندگان)، نخستین مرحله از طرح توزیع لاستیک باارزش دولتی و نرخ مصوب آغاز شد.

ابوالفضل جمالی اعلام کرد: صدور معرفی‌نامه رانندگان باری، مسافری ناوگان جاده‌ای، (برمبنای پیمایش) جهت دریافت دو حلقه لاستیک در استان قم آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: با عنایت به شرایط و ضرورت سامان بخشی به شبکه توزیع لاستیک و قطعات یدکی خودرو، نخستین مرحله از طرح توزیع لاستیک با صدور معرفی‌نامه در استان قم اجرایی شد.

وی ادامه داد: صدور معرفی‌نامه بر مبنای پیمایش (داده‌های دریافتی از سامانه کارت هوشمند ناوگان) صورت می‌گیرد.

جمالی افزود: با توجه به تحدید منابع، اولویت‌بندی جهت صدور معرفی‌نامه بر اساس میزان پیمایش (مسافت طی شده ناوگان در بازه زمانی مشخص) مندرج در اطلاعات بارنامه‌ای ناوگان انجام می‌پذیرد مسئول حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه به روند معرفی رانندگان جهت دریافت لاستیک خودرو با ارز دولتی و نرخ مصوب پرداخت و اظهار داشت: با توجه به توافق فی‌مابین این اداره کل و انجمن‌های صنفی رانندگان مقرر شد پس از اعلام و ارائه آمار پیمایش توسط این اداره کل، انجمن‌های صنفی رانندگان نسبت به صدور معرفی‌نامه رانندگان برمبنای اولویت‌بندی پیمایشی، جهت دریافت دو حلقه لاستیک از نمایندگی‌های فروش لاستیک اقدام نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، ضمن بازرسی و نظارت مستمر بر نحوه صدور معرفی‌نامه و توزیع لاستیک، انجمن‌های صنفی رانندگان موظف‌اند رونوشتی از معرفی‌نامه‌های صادره را به این اداره کل و سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال نمایند.

وی در خاتمه با ابراز امیدواری از استمرار طرح توزیع لاستیک و قطعات یدکی خودرو با ارز دولتی و نرخ مصوب اعلام کرد: از تمامی عزیزان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، به خصوص رانندگان محترم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف درصدورمعرفی نامه و یا توزیع لاستیک و همچنین دیگر موارد مرتبط با خدمات ارائه‌شده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای من‌جمله نحوه و میزان دریافت کمیسیون‌ها، مراتب را در اسرع وقت، توسط سامانه‌های دریافت شکایات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اطلاع‌رسانی نمایند.

نظر شما