شناسهٔ خبر: 55987 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیركل بنادر مازندران:

ساماندهی سواحل وظیفه ای بین دستگاهی و نیازمند همكاری همه جانبه دستگاه‌های ذیربط است

محمدتقی انزان پور مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینكه موضوع مدیریت و ساماندهی سواحل وظیفه ای بین دستگاهی است بر ضرورت همكاری فی مابین دستگاه‌های ذیربط در این زمینه تأكید كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمدتقی انزان پور روز سه شنبه در نخستین روز بیست و هفتمین نشست مشترك كارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر كار ویژه مرز شورای امنیت كشور و كمیته ساماندهی و مدیریت سواحل و شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران كه به میزبانی بندر نوشهر برگزارشد با اعلام این مطلب افزود: همكاری بیش از پیش مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی بمنظور دست یابی به راهكارهای قانونی مناسب برای جلوگیری از تخریب سواحل از اهداف این نشست است.

وی افزود: براساس فرموده مقام معظم رهبری همه مسئولان باید نسبت به تعرضات صورت گرفته در منابع طبیعی و تخریب محیط زیست با جدیت بیشتری برخورد كنند.

انزان پور با اشاره به اینكه ۹۰۵ كیلومتر از سواحل دریای خزر متعلق به كشورعزیزمان ایران است اظهار داشت: از این میزان ۴۸۷ كیلومتر در استان مازندران و در محدوده ۱۵ شهرستان ساحلی قرار گرفته که از مطلوبیت مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و همین امر موجب شده در سطح استان نسبت به دیگر استان‌های ساحلی کشور، شاهد تصرف و احداث سازه‌های غیرمجاز بیشتری باشیم بطوریکه موجب عدم دسترسی آسان مردم به دریا و سواحل زیبای مازندران گشته است.

وی با تبیین وظایف حاكمیتی سازمان بنادر و دریانوردی دربخش سواحل خاطر نشان كرد: بر اساس آیین نامه مصوب سال ۱۳۴۸ ،صدور اجازه تأسیس اسكله و سایر تأسیسات و تجهیزات، ضمن تصویب طرح مربوطه با داشتن حق نظارت در اجرا و بهره برداری برعهده سازمان بنادر و دریانوردی می باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با اشاره به لزوم هماهنگی بین كلیه دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای نظارت بر هرگونه ساخت و ساز در مناطق ساحلی تصریح كرد: با توجه به گستردگی سواحل دراستان مازندران تاكنون ۳۳۰ پرونده در زمینه ایجاد سازه‌های غیر مجاز ساحلی تشكیل شده است كه خوشبختانه با همكاری خوب مراجع قضایی و بویژه دادستان‌های شهرهای ساحلی از این تعداد ۵۷ مورد حكم تخریب و جمع آوری سازه‌های غیر مجاز صادر و اجرایی شده است.

گفتنی است بیست و هفتمین نشست مشترك كارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر كار ویژه مرز شورای امنیت كشور، كمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران و شورای حفظ حقوق بیت المال استان‌های گیلان،مازندران و گلستان طی روزهای ۲۶و۲۷تیرماه به میزبانی بندر نوشهر در حال برگزاری است.

نظر شما