شناسهٔ خبر: 5601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی بیش از ۶ هزار مسافر نوروزی از فرودگاه رشت تا دوم فروردین

فرودگاه رشت مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت از جابجایی ۶ هزار و ۲۷۰ نفر مسافر نوروزی با ناوگان هوایی گیلان از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ تا دوم فروردین سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان، مهندس فتاح رضوانی در اینباره گفت: از این تعداد گردشگر نوروزی سه هزار و ۲۰۳ نفر مسافر ورودی و سه هزار و ۶۷ نفر نیز مسافر خروجی از فرودگاه سردار جنگل رشت بوده اند.

وی ادامه داد: از سه هزار و ۲۰۳مسافر ورودی به استان گیلان، دو هزار و ۹۰۸ نفر مسافر داخلی و ۲۹۵ نفر مسافر خارجی بوده اند.

مدیر کل فرودگاه گیلان اظهار کرد: همچنین از سه هزار و ۶۷نفر مسافر خروجی از فرودگاه رشت، دو هزار و ۲۷۵ نفر مسافر داخلی و ۷۹۲ نفر خارجی بوده اند.

مهندس رضوانی افزود: این تعداد گردشگر نوروزی با ۵۶ سورتی پرواز شامل؛ ۵۰ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی به مقاصد تهران، مشهد، عسلویه ، شیراز ، بندرعباس ، اهواز ، کیش ، آدنا ، جده و مدینه جابجا شده اند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۸ سورتی پرواز فوق العاده برای جابجایی گردشگران نوروزی اختصاص یافته بود این در حالی است در شرایط عادی هفته ای ۴۴ سورتی پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت انجام می گیرد.

 مهندس رضوانی یادآور شد: بیشترین پرواز ها در این مدت در روز ۲۹ اسفند ماه با ۱۰ پرواز داخلی و خارجی و ۷۷۸ مسافر ورودی و ۷۳۰ مسافر خروجی انجام شده است .

وی ادامه داد: کمترین تردد این ایام پروازهای فرودگاه رشت روز ۲۵ اسفند ماه گزارش شده است.

مدیر کل فرودگاه گیلان در پایان خاطرنشان کرد:  زیرساخت های مناسب برای  نشست و برخاست روزانه ۱۰۰ سورتی پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه سردار جنگل رشت فراهم شده است و انتظار می رود مسیرهای هوایی منتهی به فرودگاه رشت در اولویت برنامه پروازی شرکتهای هواپیمایی قرار گیرد. /

نظر شما