شناسهٔ خبر: 56047 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها مطرح کرد:

آمادگی کامل فرودگاه‌ها برای برقراری پروازهای ايمن و به موقع حج تمتع

حسین اسفندیاری قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در مراسم بدرقه حجاج تاکيد کرد که تمام اقدامات لازم در فرودگاه‌ها برای انجام به موقع و ايمن پروازهای حجاج انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابطعمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری در مراسم بدرقه حجاج با بیان این مطلب به ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاههای كشور برای برقراری پروازهای ایمن و به موقع حجاج پرداخت و عنوان كرد: دستورالعملهای لازم برای پروازهای حج را از اسفند 96 به فرودگاهها ابلاغ و جلسات متعددی را در ستاد و فرودگاهها برگزار كردیم.  همچنین به بررسی نواقص و اشكال های موجود در عملیات حج سال گذشته پرداختیم و در جلسات مشترك با حضور مسئولان ارگانهای مختلف فرودگاهی و شركتهای هواپیمایی فعال در اعزام حجاج و نیز شركتهای هندلینگ دستورالعملهای لازم را متذكر شدیم و هماهنگیهای لازم انجام شد. همزمان در فرودگاهها با برگزاری جلسات با ارگانها و ایستگاههای شركتهای هواپیمایی هماهنگی لازم انجام شده است.

قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینكه از 20 فرودگاه درنظر گرفته شده برای عملیات حج، پروازهای فرودگاه اردبیل به دلیل عدم امكان استفاده شركت هواپیمایی سعودی در استفاده از باند موجود آن به دلیل تایپ خاص هواپیماهای سعودی به فرودگاه تبریز منتقل شد، افزود: از اسفند 96 تاكنون اقدامات لازم برای آمادهسازی تجهیزات عملیات فرودگاهی و هوانوردی انجام شده و با ابلاغ دستورالعملهای لازم، بازبینی و بررسی مجدد تجهیزات راداری و ناوبری و تجهیزات ترمینالی شامل سیستمهای سرمایش و گرمایش، تاسیسات و نیز سیستمهای روشنایی در سطوح پروازی، تجهیزات ایمنی زمینی و غیره انجام و آمادگی كامل آنها از طریق فرودگاهها اعلام شده است.

وی گفت: از سوی دیگر با همكاری ادارههای كل حج و زیارت استانها، مدیران كاروانها توجیه شدند و مانورهای لازم را با حضور دستگاههای مختلف انجام دادیم. در حوزه راههای هوایی نیز اقدامات لازم برای توسعه راههای هوایی و اولویتبخشی به پروازهای حجاج اقدامات لازم انجام شده است و خوشبختانه فرودگاهها كاملا آماده هستند. امیدواریم شركتهای هواپیمایی نیز در هماهنگی كامل با فرودگاههای كشور از یك سو و فرودگاههای جده و مدینه از سوی دیگر، آمادگی لازم را داشته باشند و شاهد بروز مشكل و مسئله خاصی كه موجب تاخیر شود، نشویم.

اسفندیاری همچنین خبر داد: با توجه به حضور مستقبلین در فرودگاهها در زمان بازگشت حجاج، پیشبینیهای لازم برای تسهیل حضور مردم در فرودگاهها انجام شده كه به زودی توسط فرودگاهها اطلاعرسانی میشود.

قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهها تاكید كرد: ایمنی به عنوان ركن اصلی در فرودگاهها مورد توجه است و در ساماندهی عملیات حج نیز به طور خاص بر آن تاكید كردهایم.

نظر شما