شناسهٔ خبر: 56050 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

حل و فصل مشکلات تغییر سند برخی از واحدهای صنعتی استان یزد/ تخصیص ۷هزار مترمریع زمین برای اجرای طرح بازآفرینی شهری

حمید رضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این مطلب که مشکلات تغییر سند برخی از واحدهای صنعتی استان یزد که قبلا خارج از محدوده شهری بودند و هما اکنون به شهرها افزوده شدند حل و فصل شده است، از تخصیص ۷هزار مترمربع زمین از طریق سرمایه گذاری مشارکتی و از سوی سازمان ملی برای اجرای طرح بازافرینی شهری در استان یزد خبر داد.

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی که به منظور رایزنی برای اجرای برخی از پروژه‌های بازآفرینی شهری و حل و فصل برخی از مشکلات در رابطه با سند دارکردن زمین‌ها به استان یزد سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح جزئیات سفر خود پرداخت.

عظیمیان با اشاره به اینکه به دعوت مسئولان استانی، استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و همچنین نمایندگان مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به آن استان سفر کرده است، گفت: چندین جلسه با مقامات سیاسی استان، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی، فرمانداران و شهرداران شهرهای تفت، مهریز، میبد و یزد برگزار کرده و برخی از مسائل و مشکلاتی را که استان داشت با رایزتی تعیین تکلیف کردیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بیان تصمیماتی که در سفر به استان یزد اخذ شد، اعلام کرد: برخی از مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی بود که قبلا از سوی منابع طبیعی واگذار شده بودند و بعد از سال ها آن واحدها در حریم و محدوده شهر قرار گرفتند که برای تغییر سند دچار مشکلاتی شده بودند که برای آنها راهکارهای مناسبی را در نظر گرفتیم که در هفته های آتی، جزئیات آنها ابلاغ می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای شهرداری یزد و برخی از شهرداری‌های دیگر استان، برای کاربری های فرهنگی و ورزشی و مشکلاتی که در این رابطه داشتند، تصمیماتی گرفته شد و مقرر شد بدون انتقال سند با وجه مالکیت دولت از طریق هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، سند در اختیار آنها قرار بگیرد و آنها بتوانند پروژه را اجرا کنند.

عظیمیان با اعلام این خبر که شهرداری یزد در توسعه فضاهای عمومی دارای یکسری از مشکلات بود و در سفر به استان تلاش شد تا آنها حل و فصل شوند، گفت:  در این رابطه، بنا شد تا سازمان ملی زمین و مسکن از محل ۱۰ درصد واگذاری های پروژه های عمرانی به آنها واگذاری داشته باشد و این تصمیم خوبی بود که برای شهر یزد گرفته شد.

وی ادامه داد: مقداری از مسائل و مشکلات برای واگذاری تعاونی های مسکن بود که آنها را نیز به طور موردی تصمیم گیری شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصمیم گیری وکمک به اتمام مصلی یزد را نیز از دیگر تصمیمات اخذ شده سفر استانی خود برشمرد و گفت: برای مصلی یزد مقرر شد تا سازمان ملی زمین و مسکن به شهرداری و استانداری کمک هایی را داشته باشد تا احداث و تکمیل مصلی یزد به خوبی انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین گفت: در ارتباط با طرح بازآفرینی شهری مقرر شد تا در حدود ۷۰۰۰ مترمربع زمین متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن را از طریق سرمایه‌گذاری به مشارکت برای اجرای طرح بازافرینی بگذاریم. همچنین مقرر است تا پس از اجرای طرح بازآفرینی در این مقدار زمین، واحدهای سهم سازمان ملی زمین و مسکن، تنخواه‌گردانی برای اجرای طرح بازآفرینی محلات باشد و این اقدام را بدون در نظر گرفتن سودی برای سازمان به سرانجام می‌رسانیم.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: با شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان یزد توافق کرده‌ایم تا در سایر محلات هدف بازآفرینی چندین پروژه دیگر را نیز اجرا کنیم. برای اجرای این هدف، اجرای ۲۳۰ واحد در یزد را پیش‌بینی کرده‌ایم که هزینه‌های ریالی اجرای مسکن و تامین زمین را سازمان برعهده دارد و این واحدها در قسمتی از شهر که به پشت‌باغ معروف است، انجام خواهد شد.

عظیمیان خاطرنشان کرد: مجموعا جلسات خوبی بود که با حضور استانداری، فرمانداری و نمایندگان مجلس و فرمانداران شهرها برای حل و فصل مشکلات شهرها که نوعا فضاهای عمومی و مشکلاتی که برخورد با جامعه صنعتگران و فضاهای عمومی بود تصمیمات خوبی گرفته شد که همه این موارد حداکثر تا دو هفته آتی ابلاغ می شود و راهکار خوبی برای حل مشکلات است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم این سفر یک دستاورد خوبی برای مردم شهر یزد و سایر شهرهای استان، داشته باشد.

نظر شما