شناسهٔ خبر: 56108 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اطلاعیه جدید کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور

رانندگان بخش حمل‌ونقل کالای کشور هیچگونه اعتصابی نخواهند داشت/ همچون چهل سال گذشته پشتیبان و مطیع اوامر مقام عظمای ولایت هستیم

طرح کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور اطلاعیه‌ای خطاب به هیئت مدیره و دبیر انجمن‌های صنفی رانندگان شهرستان‌های سراسر کشور صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور اطلاعیه‌ای خطاب به هیئت مدیره و دبیر انجمنهای صنفی رانندگان شهرستان‌های سراسر کشور صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

هیئت مدیره محترم و دبیر معزز انجمنهای صنفی رانندگان شهرستان‌های سراسر کشور

احتراما با توجه به اعتراضات ۹۷/۳/۱ رانندگان محترم بخش حمل‌ونقل کالای کشور و مطالبات بحق صنفی این عزیزان که منجر به برگزاری جلسات متعدد با حضور وزیران محترم راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایجاد کارگروههای ویژه در کمیسیون‌های عمران، اجتماعی، امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، سازمان تامین اجتماعی و معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت گردید که نتیجه اقدامات بعمل آمده به شرح ذیل میباشد.

۱-افزایش ۲۰% نرخ کرایه حمل

۲-اجرای فاز اول رصد نرخ و هزینههای حمل براساس تن کیلومتر تا تاریخ ۹۷/۵/۵

۳-نصب دستگاه پوز در محل شرکتهای حملونقل جهت پرداخت کمیسیون، راهاندازی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ جهت دریافت شکایات رانندگان و رسیدگی فوری توسط سازمان و تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون ماده ۱۲ در محل تجمع مراکز بار

۴-صدور بخشنامههای کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد شرکتها از قبیل ممنوعیت صدور بارنامه در دفاتر بازاریابی، عدم قطع خدمات پوشش بیمه تامین اجتماعی در صورت عدم توانایی دریافت(کارت سلامت)، شرایط و نحوه فعالیت ناوگان ملکی شرکتهای حملونقل داخلی، نظارت بر فعالیت شرکتهای حملونقل داخلی علی الخصوص تاکید بر درج صحیح مبلغ واقعی ارزش بار و همچنین مبلغ حق بیمه، ایجاد سیستم یکپارچه بین بنادر فقط ثبت یک نوبت برای یک بارگیر، ممنوعیت دریافت هرگونه وجهی تحت عناوین پشت بارنامه، بارچینی، دالانداری، انعام، گاراژداری، انبارداری از جانب موسسات و شرکتهای حملونقل از رانندگان.

۵-ایجاد وحدت رویه در برخورد با تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ بدین ترتیب که برای اولین بار به رانندگان تذکر کتبی داده شود.

۶-در خصوص مشکلات پایانه بندرعباس، موافقت اجرای لینک سیستم اعلام بار با گمرک، برای صدور حواله بارگیری و بارنامه شماره مجوز سالن اعلام بار الزامی است(نصب سیستم DLL)

۷-تعلیق نصب دستگاه سپهتن

۸-لغو محدودیت منطقه بندی سوخت، لغو محدودیت سقف سهمیه سوخت براساس پیمایش

۹-تداوم پرداخت ۵۰% حق بیمه تامین اجتماعی توسط دولت محترم طبق سنوات گذشته

۱۰-انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی از تاریخ ۹۷/۵/۱ برای شخص راننده و همسرش به طور رایگان

۱۱-عدم تمدید پروانه فعالیت شرکت خلیج فارس و شعب آن در سراسر کشور تا پرداخت کامل بدهی این شرکت به رانندگان

۱۲-افزایش ضریب پرداخت حق بیمه رانندگان از ۱/۳ به ۱/۵ و افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان.

همانطور که شما عزیزان راننده استحضار دارید این مشکلات به صورت آنی بوجود نیامده است که یک شبه قابل پیگیری و حصول نتیجه باشد برخی از مطالبات نیاز به تصویب قانون در بازه زمانی چند ماهه دارد و نیاز به کار کارشناسی دقیق، که در آینده دچار مشکل نشویم.

در ضمن شما عزیزان راننده خوب واقف به این امر بودید که توقف یک هفتهای چه ضرر و زیانی به رانندگان وارد نمود. لذا ما رانندگان بخش حمل کالای کشور اعلام مینماییم که منافقین، معاندین نظام جمهوری اسلامی و استکبار جهانی و عوامل داخلی و خارجی آنها بدانند ما رانندگان عاشق نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و مردم کشورمان هستیم و این مهم را به کرات ثابت نموده‌ایم و مطالباتمان کاملا صنفی بود و خواستار حل مشکلات و پیگیری از مجاری قانونی هستیم. ما رانندگان بخش حمل‌ونقل کالای کشور در ۹۷/۵/۱ هیچگونه اعتصابی نخواهیم داشت و همانند چهل سال گذشته دشمنان نظام جمهوری اسلامی را حسرت به دل گذاشته و پشتیبان و مطیع اوامر مقام عظمای ولایت همچون گذشته هستیم.

خواهشمند است روسای محترم انجمن‌های صنفی رانندگان سراسر کشور به طور شایسته و بایسته تمامی پیگیری‌های مستمر این کانون و اقدامات صورت گرفته توسط مسئولین خدوم کشورمان را طی چهل روز گذشته به تمامی رانندگان زحمتکش حوزه جغرافیایی فعالیت خود اطلاع‌رسانی نمایند.  

نظر شما