شناسهٔ خبر: 56109 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش پراکنده باران در شمال کشور همراه با ارتفاعات زاگرس جنوبی/ کاهش ۲ تا ۴ درجه دما در سواحل خزر از فردا/خیزش گردوخاک در سه روز آینده در شرق و شمال شرق

هوای ابری طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی رشد ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی رشد ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

همچنین بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریان‌ها در برخی مناطق اردبیل، گیلان  ومازندران رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت روز شنبه در برخی مناطق مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز در شمال سمنان و شمال شرق تهران نیز رخ خواهد داد.

این موج روز یک شنبه در برخی مناطق استان‌های گلستان، خراسان شمالی، مازندران و ارتفاعات شمال سمنان سبب رگبار پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد خواهد شد.

روز یکشنبه در مناطق شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی هم رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است که روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر دمای هوا ۲ تا ۴ تا درجه خنک می‌شود.

در سه روز آینده به ویژه در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل خیزش گردوخاک هم دور از انتظار نیست.

روزهای شنبه و یکشنبه دریای عمان و روز یکشنبه بخش‌های مرکزی و شرق خلیج فارس مواج خواهد شد.

دمای هوای استانهای کشور طی سه روز آینده را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما